וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבוע הזמן: גם ב-2001 אמורה להימשך הצמיחה המהירה

3.3.2001 / 18:53

החברה סיימה את שנת 2000 עם גידול של כמעט 400% בהכנסות ל-12 מיליון שקל; ההפסד הנקי הסתכם ב-2.5 מיליון שקל


ltpgt
התוצאות שמפרסמת היום ריבוע הזמן לרבעון הרביעי של השנה מהוות חדשות מרעננות בהשוואה לתוצאות המאכזבות של חלק מיצרניות ציוד התקשורת. למרות ההאטה המסוימת בענף ההיי-טק, הכנסות ריבוע הזמן זינקו ברבעון הרביעי בלא פחות מ-51% והסתכמו ב-4.4 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
במקביל, קטן גם ההפסד הנקי של החברה והסתכם ב-280 אלף שקל בלבד. בסיכום שנתי, הסתכמו הכנסות החברה בשנה החולפת ב-11.8 מיליון שקל, זינוק של כמעט פי 4 ביחס להכנסות שנרשמו ב-1999 ושהסתכמו ב-3.1 מיליון שקל. ההפסד הנקי הסתכם ב-2.5 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
"ההאטה עושה לנו רק טוב", אומר ישראל שקד, סמנכ"ל הכספים של החברה. לדבריו, ריבוע הזמן היא חברה קטנה ולכן ההאטה העולמית מאפשרת לחברה לקבל גבישים בקצב מהיר יותר, לעבד אותם ולספק אותם במהירות ללקוחות החברה.
lt/pgt

ltpgt
שקד גם לא חושש מהשנה הקרובה. התחזיות של ריבוע הזמן לשנה הבאה (2001) מדברות על הכנסות של 7-6 מיליון דולר, כפול מההכנסות שנרשמו השנה. תחזית זו מבוססת על צבר הזמנות של 2 מיליון דולר שבידי החברה, ועל תחזית לקבלת הזמנות מצד הלקוחות הגדולים של החברה בהיקף של מיליון דולר לפחות, כך שמחצית מהמחזור הצפוי בשנה הקרובה כבר מובטח.
lt/pgt

ltpgt
שקד טוען כי גם השינויים שעוברים על הלקוחות המרכזיים של החברה, שהם שחקנים ראשיים בשוק התקשורת הבינלאומי, משפיעים בסופו של דבר רק לטובה על החברה. כך למשל, חברת סימנס הגרמנית, שהיא לקוחה גדולה מאוד של ריבוע הזמן, החליטה להעביר את פעילות הייצור שלה לסלקטרוניקס. גם סלקטרוניקס היא לקוחה של ריבוע הזמן, אולם מול סימנס רגילה ריבוע הזמן לעבוד באשראי של 90 יום ומול סלקטרוניקס עובדת ריבוע הזמן באשראי של 60 יום.
lt/pgt

ltpgt
שקד מעריך כי ריבוע הזמן תעבור להציג רווחים ברבעון הרביעי של השנה, אולם, הוא מציין, כי מי שקובע מתי תרשום החברה רווחים היא ההנהלה שלה. שקד אומר כי בקצב ההזמנות הנוכחי של החברה היא אמורה לרשום רווח של מיליון דולר, אולם היא מעדיפה בשלב זה להתמקד יותר בפעילות מו"פ. ההשקעה במו"פ נטו של ריבוע הזמן בשנה האחרונה הסתכמה ב-1.2 מיליון שקל, אולם ההשקעה ברוטו, לפני מענקים מהמדען הראשי הסתכמו ב-3 מיליון שקל. בכל מקרה, שקד מציין כי בקופת החברה סכום של 4 מיליון דולר שאמור להספיק לשנים הקרובות.
lt/pgt

ltpgt
לגבי תוכניות הנפקה בחו"ל, שקד מוסיף כי תהליכי הגישוש נמשכים, כאשר הכוונה היא להוציא אל הפועל הנפקה באחת מבורסות אירופה, משום ש-70% ממכירות החברה מבוצעות שם. עם זאת, שקד טוען כי יש להמתין ולראות האם בכלל ניתן להנפיק בימים אלה.
lt/pgt

ltpgt
ריבוע הזמן מייצרת ומשווקת מוצרים מבוקרי תדר (Frequency Controlled Products) - סופר-רכיב המשולב בכרטיס גישה לרשת. רכיב זה, הנחשב לרכיב היקר והקריטי בכרטיס הגישה, מספק תדר מדויק, שהינו הכרחי להעברה מהירה של כמויות מידע ברשת.
lt/pgt

ltpgt
מוצרי החברה משמשים בעיקר ליישומי התקשורת רחבת הפס: SDH, DSL, CORDLESS, RF ועוד. ככל שכמויות המידע העוברות ברשת גדלות, הודות לרוחב הפס, כן גדל הצורך במוצרים אותם מייצרת החברה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully