וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מיזוג אינטרנט באירופה: eBay במו"מ מתקדם לרכישת המתחרה iBAZAR ב-92 מיליון דולר

3.3.2001 / 18:53

עם השלמת הרכישה, eBay תהפוך לחברת המכירות הפומביות המובילה באירופה ותאפיל על המתחרה הבריטית QXL ריכרדו


ltpgt
חברת האינטרנט eBay (אי.ביי) , המפעילה פלטפורמה למכירות פומביות ברשת, נמצאת במו"מ מתקדם לרכישת חברת המכירות הפומביות הצרפתית, iBAZAR, ב-92 מיליון דולר במניות. להערכת גורמים המקורבים למו"מ, ההסכם ייחתם תוך שבועות מספר.
lt/pgt

ltpgt
עם השלמת הרכישה, eBay תהפוך לחברת המכירות הפומביות המובילה באירופה ותאפיל על המתחרה הבריטית QXL ריכרדו.
lt/pgt

ltpgt
IBAZAR היא מפעילת המכירות הפומביות המקוונת המובילה בצרפת, עם נתח שוק שעולה הן על QXL ריכרדו והן על זה של eBay. לחברה גם אחיזה חזקה בשוק הפומביות המקוונות באיטליה, ספרד, שוודיה, הולנד, בלגיה וברזיל. מנגד, eBay בחרה עד עתה להתמקד בשני השווקים הגדולים באירופה: בריטניה וגרמניה.
lt/pgt

ltpgt
עד לאחרונה iBAZAR ניהלה מו"מ מתקדם עם חברות אינטרנט רבות באירופה על מנת לדון ברכישה אפשרית. אחת המועמדות שהגיעה לשלב מתקדם במו"מ היתה חברת וונאדו, מקבוצת פראנס טלקום, שזנחה לבסוף את השיחות בסתיו שעבר.
lt/pgt

ltpgt
המחיר שתקבל לבסוף iBAZAR נמוך באופן משמעותי מהמחיר עליו דנה עם וונאדו. בשיחות הקודמות דובר על סכום הגבוה פי ארבעה ממה שמציעה eBay - כ-370 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
הרכישה הנוכחית עלולה למוטט סופית את המתחרה הבריטית QXL, שסבלה מירידות שערים חדות במהלך השנה האחרונה. מניית החברה, שבנקודת השיא שלה הגיעה למחיר של 800 ליש"ט, שווה כעת פחות מליש"ט אחד - מה שהעניק לה את התואר המפוקפק: "המניה בעלת הביצועים הגרועים ביותר בלונדון".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully