וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צחי ששון שנהרג בפיגוע הירי אתמול הובא לקבורה

3.3.2001 / 18:53

מאות מתושבי גוש עציון עמדו בצידי הכביש וחלקו כבוד אחרון לחברם; בשטחים הסלמה: שני פלסטינים נהרגו מאש צה"ל, אחד מהם תושב מזרח ירושלים

הלוויותו של צחי ששון ז"ל, מקיבוץ ראש צורים שבגוש עציון, נערכת בשעה זו בהר המנוחות בגבעת שאול. ששון, בן 35, נורה אמש למוות על ידי צלף פלסטיני כשנסע מירושלים לכיוון ביתו דרך כביש המנהרות. הוא השאיר אחריו אישה ושני ילדים.

כוחות גדולים של צה"ל מאבטחים את ההלוויה בסיוע מסוקים שחגים באוויר. מאות מתושבי גוש עציון עומדו בצידי הכביש וליוו את ששרון בדרכו האחרונה.

רב קיבוץ ראש צורים, מרדכי ורדי, שספד לששון סיפר כי היה מפקד פלוגה במילואים, ואיש עדין שיודע לראות מצוקה של אחרים, איש ישר שאפשר להישען עליו. "על צלע ההר עמד בן עוולה, מוג לב וחלאת אדם ומאחוריו עם של מצורעים שאין לו מקום במשפחת האדם", אמר ורדי.

בשטחים חלה ביממה האחרונה הסלמה ניכרת באינתיפאדה. חמש יממות בלבד לאחר היבחרו של אריאל שרון לראשות הממשלה, ודומה שהפלסטינים החליטו לבחון את ראש הממשלה הנבחר על ידי העלאת המתח בכל הגזרות. הפלסטינים ירו אחר הצהריים טיל נגד טנקים לעבר עמדת התיאום והקישור בגוש קטיף. הטיל פגע באחד המבנים המשמשים את הפלסטינים. איש לא נפגע וחילופי האש באזור שהחלו בשעות הצהריים נמשכים.

הבוקר התפוצץ מטען חבלה סמוך לסיור של צה"ל שנסע באזור החממות של היישוב מורג בדרום רצועת עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בגלי צה"ל נמסר, כי החיילים הבחינו במטען עוד בטרם התפוצץ, אך לא הספיקו לנטרל אותו.

הלוויתו של אחד משני הפלסטינים שנהרגו היום במהלך עימותים עם כוחות צה"ל נערכת כעת בכפר אל חאדר, סמוך לבית לחם. הפלסטינים דיווחו על הרוג בן עשרים ופצוע אחד קשה, בעימות עם חיילי צה"ל באל חדאר, ליד בית ספר מקומי. לטענת הפלסטינים, השניים הם פועלים שהיו בדרכם לישראל. אחד מהם הוא אזרח ישראלי תושב מזרח ירושלים.

חילופי אש מתקיימים מאז שעות הבוקר גם באזור רמאללה. חיילי צה"ל ירו לעבר רכב פלסטיני שניסה לפרוץ מחסום, ומן היריות נהרג צעיר פלסטיני.

שדה התעופה הפלסטיני בדהנייה שברצועת עזה נפתח בצהריים. נמל התעופה ייפתח בשעות היום בלבד, כדי לאפשר לפלסטינים לעלות לרגל למכה. הנהגת האינתיפאדה הכריזה מחר על יום זעם בשטחים לרגל בחירת אריאל שרון לראשות הממשלה.

מאבקים פנימיים בהנהגת הפת"ח בבית לחם גורמים להסלמה באזור. לטענת אחד מראשי התנזים בעיר, כל מי שיש לו נשק יכול היום לירות לעבר שכונת גילה כדי להפגין כוח כלפי יריבו בארגון. אתמול הופץ בעיר כרוז, שהאשים את ראש הארגון, כאמל חמד, בשחיתות. כותבי הכרוז איימו על חמד שאם הוא לא יתפטר מתפקידו צפוי לו סוף דומה לזה של מנכ"ל רשות השידור הפלסטינית, שנרצח בחודש שעבר ברצועת עזה.

צה"ל: לא נגרר להסלמה

הפלסטינים חידשו אמש את הירי על שכונת גילה מכיוון בית ג'אללה, לאחר חודש של שקט. תושבי נצרים עברו את הלילה במקלטים, מחשש שהפלסטינים ישובו וירו פגזי מרגמה על היישוב, כמו שעשו בלילה שבין שבת לראשון. במקומות רבים בשטחים היו הלילה חילופי אש בין כוחות צה"ל לפלסטינים, לא היו נפגעים.

גורמים בצה"ל אמרו הלילה, כי צה"ל לא ייגרר לתגובה - כדי לא לספק לפלסטינים סיבה להסלים את המצב. הגורמים הוסיפו כי הצבא מעדיף לנקוט בצעדי תגובה בלבד, לפחות עד לכינונה של הממשלה החדשה. לעומתם אמר יועצו הביטחוני של שרון, האלוף במילואים מאיר דגן, כי יש לפגוע בראשי הפלסטינים ואם צריך גם להיכנס לערים הפלסטיניות בשטח A. בראיון לערוץ השני אמר דגן: "יש להפעיל לחצים כלכליים פוליטיים. צבאיים כנגד ההנהגה והרשות, במיוחד לגבי אותם קבוצות ואנשים שאחראים ברמה האישית לפיגועי טרור".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully