וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: עליות בקוריאה וטייוואן; האצ'יסון הובילה את הונג קונג לירידות שערים

3.3.2001 / 18:53

ההאנג סנג ירד ב-1.14%; הקוספי בקוריאה עלה ב-0.6% בעקבות עליות במניות הפיננסים


ltpgt
עליות שערים איפיינו את מרבית בורסות המזרח היום, בעקבות עליות במניות הפיננסים. קוריאה עלתה ב-0.6% וטייוואן עלתה אף היא ב-0.6%. בורסת הונג קונג, מאידך, נסגרה היום בירידה בעקבות האצ'יסון וומפואה, לאחר שדויטשה טלקום דחתה את רכישת חלקה של האצ'יסון ב-VoiceStream Wireless, ועוררה חשש כי תנאי העסקה יורעו. היום לא התקיים מסחר ביפאן לרגל חג לאומי.
lt/pgt

ltpgt
מדד ההאנג סנג בהונג קונג ירד ב-1.14%, והשלים בכך ירידה בת 3 ימים של 2.8%. מניות הטכנולוגיה ירדו בעקבות הנפילות במניות המחשבים בארה"ב. מניית צ'יינה מובייל ומניות בלו צ'יפ אחרות נפלו בעקבות הירידות ביום שישי במסחר בארה"ב.
lt/pgt

ltpgt
האצ'יסון, חברת האחזקות המתמחה בטלקום, ירדה ב-2.5% לאחר שדויטשה טלקום הודיעה כי לא תרכוש את חלקה של האצ'יסון ב-VoiceStream עד ה-31 במאי. הודעה זו עוררה חשש כי דויטשה טלקום לא תשלם 38.1 מיליארד דולר תמורת ההחזקה. חברת האחזקות מוסרת, עם זאת, כי תנאי העסקה לא ייפגעו מהדחייה. האצ'יסון, בעלת השליטה בפרטנר הישראלית, הודיעה גם כי היא תגייס 1.5 מיליארד דולר באחת מהנפקות האג"ח הגדולות ביותר באסיה. ההון המגויס ישמש לתשלום חובות ולהגדלת מאגר המזומנים של החברה.
lt/pgt

ltpgt
ענקית הסלולר הסינית צ'יינה מוביל ירדה ב-3%, וקבוצת האחזקות HSBC ירדה ב-1.25%, לאחר שנסחרו בירידות שערים ביום שישי בארה"ב. לג'נד הולדינגס, יצרנית המחשבים הגדולה בסין, רשמה ירידה של 0.8%. מניות המחשבים האמריקאיות רשמו גם הן ירידות שערים. המניות הושפעו מירידות השערים של מניות המחשבים בארה"ב.
lt/pgt

ltpgt
בקוריאה משכו מניות הפיננסים והבנקים את מדד הקוספי לעלייה של 0.6%. מניות אלה נסחרות במגמה חיובית מאז הנמיך הבנק המרכזי של קוריאה את הריבית ברבע אחוז.
lt/pgt

ltpgt
יונדאי מוטור, יצרנית המכוניות הגדולה בקוריאה, דיווחה כי רווחיה לשנת 2000 קפצו ב-61% לשיא של 528 מיליון דולר, לאור עלייה ביצוא. מניית החברה עלתה ב-2%.
lt/pgt

ltpgt
מניות הבנקים משכו גם את הסטרייטס טיימס בסינגפור לעלייה של 0.4%. מדד ה-TWSE בטייוואן עלה ב-0.6%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully