וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוננות יפה לבריאות

רויטרס

17.7.2003 / 16:40

מחקר אוסטרלי מגלה: הגברת תדירות פליטת זרע - מפחיתה משמעותית הסיכוי לחלות בסרטן הפרוסטטה; החוקרים: לא חייבים לאונן - אפשר לקיים יחסי מין

גברים בגילאי 20-50 המרבים לאונן תורמים לבריאותם ומפחיתים בצורה משמעותית את הסיכוי לחלות בסרטן הפרוסטטה. למסקנה מענגת זו הגיעו לאחרונה חוקרים אוסטרלים מהמועצה לחקר הסרטן במדינה. למעלה מחצי מיליון גברים מתים ברחבי העולם מדי שנה מסרטן הפרוסטטה.

החוקרים האוסטרלים הסבירו כי הפעולה שמפחיתה את הסיכוי לחלות במחלה, היא פליטת הזרע. לכן, הם מסבירים, אין חובה לאונן – גם קיום יחסי מין באופן תדיר יכול לתרום. ממצאי הסקר, שנערך בקרב 1,079 חולים במחלה ו-1,259 גברים בריאים, הראו כי גברים בשנות העשרים והשלושים לחייהם, שאוננו או קיימו יחסי מין לפחות פעם ביום, הפחיתו משמעותית את סיכוייהם לחלות בסרטן.

גרהאם גיילס, החוקר שעמד בראש המחקר, אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי הוא מבין "שגברים בגיל 50 לא יכולים לקיים יחסים כל יום". לקבוצת גיל זו הוא ממליץ לאונן כמה שיותר. "הציבור מבין היום שאוננות היא לא דבר רע", אמר גיילס. "אני מזמן הפסקתי להאמין באמונות התפלות לפיהן האוננות גורמת לעיוורון או מצמיחה שערות על כף היד. כל האיסורים הקיימים לגבי אוננות לא מבוססים על שום נתונים מדעיים", הוסיף.

המחקר נערך בין השנים 1994-1998, אולם ניתוח הנתונים נמשך עד ימים אלה. המחקר האוסטרלי הוא הגדול ביותר שבו התבקשו הנשאלים לפרט לגבי תדירות נטיות האוננות שלהם. גיילס אמר עוד, כי הנתונים שהתקבלו מהמחקר מתאימות לנתונים שהתפרסמו בשנים האחרונות, לפיהם למעלה מ-30% מהנזירים והכמרים מהכניסה הקתולית חלו בסרטן הפרוסטטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully