וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת שטיינהרדט מפסיקה את המכרז למכירת גרעין השליטה בבנק הספנות

3.3.2001 / 18:53

למכרז על רכישת גרעין השליטה בבנק ניגשו שלוש קבוצות שתיכננו למכור את הפעילות הבנקאית שלו ולהישאר עם שלד בורסאי עתיר מזומנים


ltpgt
קבוצת שטיינהרדט מפסיקה את המכרז למכירת גרעין השליטה בבנק הספנות . למכרז ניגשו שלוש קבוצות: הראשונה של הקבלן יעקב אנג'ל ובנק אגוד ; השנייה היא קבוצה בראשות דני דנקנר; והקבוצה השלישית היא קבוצת יצוא שבשליטת זלמן שובל, השולטת גם בבנק ירושלים .
lt/pgt

ltpgt
לפחות שתיים מתוך שלוש הקבוצות שניגשו בסופו של דבר למכרז, תיכננו למכור את הפעילות הבנקאית של בנק הספנות ולהישאר עם שלד בורסאי עתיד מזומנים. רכישה זו משתלמת עוד יותר בהתחשב בעובדה שגרעין השליטה בבנק מחזיק ב-34% ממניותיו בלבד, והבנק נסחר במחיר הנמוך מההון העצמי שלו.
lt/pgt

ltpgt
קבוצת שטיינהרדט חויבה על ידי המפקח על הבנקים למכור את גרעין השליטה בבנק הספנות, כיוון שהיא מעורבת בגרעין השליטה בבנק הפועלים עם קבוצת אריסון ומשפחת דנקנר.
lt/pgt

ltpgt
בהודעת הבנק לא צוין מדוע הפסיקה קבוצת שטיינהרדט את מכירת גרעין השליטה בבנק, למרות שהיא מחויבת לעשות כן על פי הוראת המפקח על הבנקים.
lt/pgt

ltpgt
מניות בנק הספנות נסחרות בבורסה של תל אביב לפי שווי של כ-30 מיליון דולר, שהם כ-130 מיליון שקל - נמוך בהרבה מההון העצמי שלו, המסתכם ב-220 מיליון שקל. הבנק סיים את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם רווח נקי של 18 מיליון שקל - כמעט פי שלושה מהרווח שהשיג בתקופה המקבילה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully