וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקת אורנג' תתומחר היום בצל נפילת מניות הטלקום

3.3.2001 / 18:53

פראנס טלקום עלולה להתקשות גם בגיוס המצומצם יותר שנקבע להנפקת חטיבת הסלולר


ltpgt
מנהלי פראנס טלקום ואורנג' ייפגשו היום כדי לקבוע מחיר סופי להנפקתה הראשונה של אורנג' בבורסות אירופה. ההנפקה בה תלתה פראנס טלקום תקוות גדולות מאוד כאשר רכשה את אורנג' בשנה שעברה, תצא לשוק לאחר שבוע קשה במיוחד עבור מניות הטלקום האירופיות. מתחילת פברואר נפל מדד מניות הטלקום של דאו ג'ונס סטוקס ב-12%.
lt/pgt

ltpgt
שוויה של הנפקת אורנג' הלך והתמוסס בידיה של פראנס טלקום כבר בסוף השנה שעברה. מהערכת שווי שמנה של 150 מיליארד דולר עבור אורנג', הלך וירד מחיר ההנפקה עד שבשבוע שעבר נקבע ל-11-9.5 יורו, המייצג שווי של כ-40 מיליארד דולר, ויגייס לכיסה של פראנס טלקום כ-7 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
פראנס טלקום הורידה כבר לפני כחודש את הערכת השווי, לכ-50 מיליארד דולר, לעומת מחיר משוער של כ-150 מיליארד דולר שנקבה בו בעת שרכשה את אורנג' באמצע 2000 מידי וודאפון תמורת 33 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
דובר החתמים אמר כי ההנפקה רשמה חיתום יתר של פי שלושה, בעיקר ממשקיעים פרטיים מצרפת, אולם במסחר בשוק האפור ביום שישי רשמו המניות מחיר לא רשמי של כ-10 יורו.
lt/pgt

ltpgt
פראנס טלקום תגייס מזומן נוסף באמצעות מכירת אג"ח להמרה בהיקף של כ-3 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
שוק הסלולר האירופי רווי מאוד, והנפקות שבוצעו לאחרונה - כמו של טלפוניקה מובילס הספרדית - לא הצליחו להתרומם כמעט מעל מחיר ההנפקה. חברות הטלקום והסלולר באירופה, הכורעות תחת נטל חובות כבדים, רשמו ירידות חדות במחיר מניותיהן בשנת 2000.
ההשלכות עבור פראנס טלקום הן קשות למדי. ההכנסות מההנפקה היו אמורות לממן את הרכישה, ולממן השקעות נוספות, בין היתר ברכישת רשיונות להפעלת רשתות סלולר באירופה. חובותיה של החברה צפויים להגיע לכ-60 מיליארד יורו (55.8 מיליארד דולר) עד סוף 2002.
lt/pgt

ltpgt
הורדת מחיר ההנפקה מאיימת גם על חברות אחרות באירופה השוקלות הנפקה של עסקי הסלולר. בשבוע שעבר הודיעה בריטיש טלקום כי היא שוקלת לבצע ספין אוף של BT Cellnet במקום להנפיק אותה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully