וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריד נוטה לתמוך בביטול הבחירה הישירה

3.3.2001 / 18:53

ראש מרצ שהיה מתומכיו הנלהבים ביותר של החוק, אמר בישיבת הסיעה האחרונה כי החוק גרוע; השינוי בעמדתו צפוי להגדיל את מספר הח"כים התומכים במהלך ל-60; גם שרון תומך בשינוי החוק

ראש מרצ, ח"כ יוסי שריד, עשוי לשנות את עמדתו ולתמוך בביטול החוק לבחירה ישירה לראשות הממשלה. עיתון "הארץ" מוסר, כי שריד אמר בישיבה האחרונה של הנהלת מרצ שהוא השתכנע כי החוק גרוע ויש לשנותו.

החלטתו של שריד צפויה לשנות את מאזן הכוחות בכנסת, בין התומכים לבין המתנגדים לביטול החוק. אם חבריו לסיעה רן כהן וזהבה גלאון ילכו בעקבותיו, יעמוד מספר חברי הכנסת התומכים בביטול החוק על 60, ובכך יגדלו הסיכויים לגייס את הקול הנוסף הדרוש לשינויו.

שריד היה בין תומכיו הנלהבים ביותר של החוק. בעבר הוא גם הפעיל לחץ כבד על חברי הכנסת של מרצ, שהתנגדו לחוק, וניסה לשנות את עמדתם.

בהצבעה על ביטול החוק לבחירה הישירה, שנערכה באחד בינואר השנה, תמכו בביטול החוק 57 ח"כים, 41 התנגדו ואחד נמנע. מבין חברי מרצ שישה תמכו בביטול החוק, שניים - שריד ורובינשטיין - התנגדו, ושניים - גלאון וכהן - נעדרו מההצבעה.

מחר תערוך ועדת החוקה של הכנסת דיון בהכנת החוק לביטול הבחירה הישירה, לקריאה שנייה ושלישית. ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, תומך בביטול החוק ובחזרה לשיטת הבחירות הקודמת. סיעת ש"ס שוקלת לתבוע מהליכוד התחייבות שלא לשנות את החוק, במסגרת ההסכם הקואליציוני.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully