וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל בי-טק: 40% ממנהלי החברות הקטנות והבינוניות בהיי-טק אינם מתאימים

3.3.2001 / 18:53

לעומת זאת, בחברות הגדולות בענף נדיר למצוא מצב בו מונה מנכ"ל ללא כישורים מתאימים


ltpgt
lt/bgtמאת חיים ביאור ltbgt
lt/pgt

ltpgt
"40% מהמנהלים של חברות בינוניות (300-100 עובדים) ושל חברות קטנות בענף ההיי-טק מכהנים בתפקידם אף שאין להם ניסיון מוכח בניהול מוצלח של גוף עסקי", כך טוען מיקי אורלובסקי, סמנכ"ל שיווק בחברת בי-טק, העוסקת בהדרכת אנשי היי-טק בתחום הטכנולוגי ובתחום פיתוח מנהלים. לדבריו, מנהלים אלה נשארים בחברה זמן ניכר, אף על שלא הוכיחו כישורים מתאימים לתפקיד.
lt/pgt

ltpgt
לעומת זאת, מוסיף אורלובסקי, בחברות הגדולות בענף, נדיר למצוא מצב שבו מונה מנכ"ל ללא כישורים מתאימים. אורלובסקי: "איך נוצר המצב שבו מנהלים שאינם מתאימים לתפקידם, נשארים במקומם בלי לזוז? במקרים רבים מנהלים אלה אינם אלא אנשים שהתעוררו בוקר אחד עם רעיון טכנולוגי מבריק. הם שכרו אדם בעל רקע עסקי והחלו לגדול יחד - מחברה של שלושה אנשים לחברה של 12 איש, ולאחר מכן לחברה של 300 עובדים".
lt/pgt

ltpgt
"פתאום קמו השניים, וראו שיש להם חברה שהניהול שלה אינו מקצועי", אומר אורלובסקי. "כל עוד החברה מצליחה בעסקיה, האחד מחפה על חולשותיו של השני. ואולם השאלות הקשות מופיעות בשעת משבר פיננסי שאליו נקלעת החברה, המשפיע כמובן על אמון המשקיעים, אך גם על תחושת הביטחון של העובדים - הבכירים והזוטרים".
lt/pgt

ltpgt
הטעות מספר אחת של המנהלים היא, לדברי אורלובסקי, אסטרטגית; ובראש ובראשונה - בקביעת הכיוון של החברה. טעות נפוצה לדבריו, היא בהכרעה אם על החברה להמשיך להתמקד במוצר הנוכחי או לפתח קבוצת מוצרים חדשים. הוא מספר שמנהלים ישראלים רבים שוגים במחשבה שעליהם לרוץ קדימה ללא הרף למוצר הבא - מבלי שסיימו את הפיתוח של המוצר הנוכחי, לפני שהחברה התבססה מבחינה עסקית, ולא פחות חשוב - מבלי שגויסו העובדים המתאימים.
lt/pgt

ltpgt
"המקור של חלק מההחלטות הלא נכונות שמתקבלות בחברות הוא בריצה המהירה קדימה", אומר אורלובסקי. "זה מאפיין גישה של יזמי סטארט-אפים וחברות קטנות: הם יודעים לפרוץ דרך לקראת פיתוח של חמישה מוצרים נוספים, אך זאת מבלי לבסס את הקיים, לפתח אותו ולהופכו למשהו שלם - למוצר שישמש לא רק פתרון נקודתי, אלא פתרון כולל".
lt/pgt

ltpgt
במקום השני, השלישי והרביעי ברשימת הטעויות הניהוליות, אומר אורלובסקי, נפוצות טעויות בתחום משאבי האנוש והן שלובות זו בזו: יצירת מוטיווציה בקרב העובדים, שימור העובדים בחברה, והפעלה נכונה של צוותי עבודה.
lt/pgt

ltpgt
לדברי אורלובסקי, כדי להניע עובד בחברת היי-טק, לא די בכך שקיים רעיון נהדר שלמענו החברה פועלת, אלא יש ליצור צוותי פיתוח, ייצור ושיווק. "עבודת צוות אינה החלק החזק של מנהלים", קובע אורלובסקי. "מנהל שמגלה נטייה אינדיווידואליסטית חזקה - עדיף שלא יהיה חלק מהצוות. מוטב שיילך להיות יועץ פיננסי, כותב טורים או מרצה במכללה". "לעומת זאת", הוא מוסיף, "צוות שעובד בהרמוניה, משמש מניע גדול לכל אחד מהעובדים שמרכיבים אותו".
lt/pgt

ltpgt
אורלובסקי מציין שהטעויות הניהוליות בשימור עובדים מתבטאות בעזיבות התכופות של עובדים את חברות ההיי-טק, לעתים קרובות בלי קשר לזעזועים בענף או לפחד מפני פיטורים צפויים. "מנהל המעוניין שעובדים טובים לא ינטשו את החברה, יפעל נכון אם יטע בהם את הביטחון כי הם עובדים במקום שבו יוכלו להתפתח באופן אישי, וכי במקביל להתקדמותם המקצועית, הנהלת החברה מגלה הבנה לצרכים שלהם", אומר אורלובסקי. לדבריו, צרכיו של עובד רווק, לדוגמה, אינם כצרכיו של עובד נשוי. האחרון זקוק להתחשבות ההנהלה במקרים שבהם עליו להיעדר מהעבודה בשל מחלת אחד הילדים, למשל.
lt/pgt

ltpgt
אי יצירת צוותי עבודה טובים, אומר אורלובסקי, מתבטאת בכך שכל אחד מחברי הצוות מושך לכיוון אחר. כל אחד, לדבריו, פונה לטכנולוגיה שונה, ובסופו של דבר - למוצר בעל ערך אחר, או בעל סיכון שיווקי שונה מזה שתוכנן. ואם המנכ"ל, מוסיף אורלובסקי, או אף מישהו מחברי הצוות, לא מסוגל להשתלט על הקונפליקט, להשיג הסכמה בין חברי הצדק, וליצור יחסים מנצחים - הנפילה בוא תבוא.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully