וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריאנגל איתרה ביפאן מנכ"לים ל-5 חברות ישראליות

3.3.2001 / 18:53

בין החברות: דיל טיים, פריט לייף ובאג לייף


ltpgt
ltbgt
מאת עודד חרמוני
lt/bgt
"יפאן מובילה כיום בתחום האינטרנט הנייד ותתפוס מעמד דומה בתחום הפס הרחב. מי שחושב שהשוק הזה משני ביחס לארה"ב ולאירופה, שוגה" - כך אמר דן אייזנברג, מנהל חברת טריאנגל, העוסקת בפיתוח עסקי של חברות ישראליות בשוק היפאני. בחודשים האחרונים איתרה החברה מנהלים יפאנים לחברות הישראליות דיל טיים, פריט לייף ובאג לייף.
lt/pgt

ltpgt
לדברי אייזנברג, ברחוב היפאני מרבים לדבר על חברות סטארט-אפ ויש לכך השפעה תרבותית עמוקה, שייתכן כי היא רק בתחילתה. "מורגשים שינויים קטנים, אך משמעותיים", אמר. "למשל, השינויים המתרחשים בהסכם המסורתי שבין עובד למעביד. מדובר בהסכם ולפיו העובד מעניק למעביד נאמנות ללא סייג והתחייבות ארוכת טווח, עד לגיל הפנסיה, והמעביד דואג לכל צורכי העובד: התאגיד מקים בתי חולים, מעניק ביטוח ומכסה את כל הוצאות המחיה".
lt/pgt

ltpgt
בעקבות המשברים האחרונים במשק היפאני, שהביאו לסגירת חברות ולפיטורי עובדים, התערער מעמדו של החוזה הוותיק. התאגידים הגדולים אינם יכולים עוד לספק ביטחון מלא לעובדיהם, הצופים בקריסתם של בנקים וחברות ענק, והעובדים הטובים כבר אינם משוכנעים בכדאיות המשך עבודתם בתאגיד שלא בטוח שיספק את צורכיהם כשיפרשו לגמלאות.
lt/pgt

ltpgt
למרות זאת, מתקשה אייזנברג למצוא עובדים בכירים מקומיים לחברות הישראליות שהוא מייצג ביפאן. לדבריו, "קיים לחץ חברתי להישאר בתאגידים, גם של ההורים היפאנים". עם זאת טוען אייזנברג כי מכיוון שהטובים בתעשייה הם אלה שמתחילים לחשוב על עזיבת התאגידים, נוצר מצב שבו קל יותר למצוא מנכ"ל יפאני טוב לחברת סטארט-אפ מאשר מנכ"ל אמריקאי טוב לחברה אמריקאית.
lt/pgt

ltpgt
"ביפאן אין עדיין תחרות מטורפת על כוח אדם בין חברות הסטארט-אפ. יש פה הרבה אנשים מוצלחים המחפשים פתרון אחר. חלקם מתקשים למצוא עבודה בחברות יפאניות, מכיוון שהחברה שבה עבדו נכשלה. התרבות היפאנית אינה סלחנית כלפי נכשלים, בעוד בעולם המערבי רואים בכך ניסיון חשוב של יזמים".
lt/pgt

ltpgt
בחודשים האחרונים איתר אייזנברג חמישה מנכ"לים לסניפי חברות ישראליות ביפאן. תהליך האיתור של מנכ"ל יפאני שונה לחלוטין מזה של מנכ"ל ישראלי או אמריקאי. "הוא חייב לדעת אנגלית, ואין הרבה כאלה ביפאן", אומר אייזנברג.
lt/pgt

ltpgt
"בנוסף", הוא ממשיך, "אנחנו תמיד מחפשים מלכודת. אם העובד יותר מדי מערבי, סביר להניח שלא יצליח לתקשר עם היפאנים, שאליהם מיועדים המוצרים. אבל הוא צריך להיות בעל יכולת לתקשר עם התרבות המערבית. אנחנו גם לא להוטים אחר האנשים המעוניינים לצאת מיד מהתאגיד שבו הם עובדים. זה לא טוב לטווח הארוך. אנחנו מאמינים שהעובד ימשיך את קשריו עמם. לכן, בניגוד לתפישה המערבית, אנחנו נותנים להם את מרב הזמן להישאר בחברה שממנה הם באים".
lt/pgt

ltpgt
לגבי שכרם של המנהלים היפאנים, אייזנברג טוען כי באופן כללי, העסקת מנכ"ל יפאני יקרה יותר ממנכ"ל אמריקאי או ישראלי. "המשכורת הנמוכה ביותר היא סביב 14 אלף דולר בחודש. ומאחר שהם עוזבים חברות, אנחנו גם נותנים להם הרבה מאוד אופציות".
lt/pgt

ltpgt
בתשובה לשאלה האם העבודה בחברה ישראלית מהווה בעיה עבור המנהלים היפאנים, אמר אייזנברג: "מעטים מכירים את המתרחש בישראל, אבל אלה שמכירים גם מודעים ליתרון הטכנולוגי שלה. אנחנו לא לוקחים אנשים שאמרו לנו בשיא האירועים שהם פוחדים להגיע לארץ. למזלנו לא היו כמעט כאלה".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully