וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים: השנה תהיה הגרועה ביותר עבור כלכלת ארה"ב מאז 1991, אולם לא יהיה מיתון

3.3.2001 / 18:53

לפי סקר שפורסם ב"וול סטריט ג'ורנל" הצמיחה השנתית החזויה - 2.1% - גרועה מתחזיות קודמות


ltpgt
הדעה הרווחת בקרב כלכלנים היא כי למרות ששנת 2001 צפויה להיות אחת הגרועות בכלכלת ארה"ב בעשור החולף, היא לא תיקלע למיתון של ממש. מסקנות אלה עולות מסקר שערכה חברת בלו צ'יפ אקונומיק אינדיקייטורס שפורסם ב"וול סטריט ג'ורנל".
lt/pgt

ltpgt
רק 5% מהכלכלנים שהשתתפו בסקר צופים כי כלכלת ארה"ב תיקלע למיתון. הצמיחה הממוצעת השנתית שחוזים הכלכלנים היא 2.1%, האיטית ביותר מאז שנת 1991, בה התכווץ התמ"ג האמריקאי ב-0.2%.
lt/pgt

ltpgt
התחזית הזו נמוכה בהרבה מתחזיות קודמות: באוקטובר צפו הכלכלנים צמיחה שנתית של 3.5%, ובינואר ירדה התחזית ל-2.6%. אולם בסקר שנערך בקרב קוראי "וול סטריט ג'ורנל" וצופי ABC News הביעו המשתתפים פסימיות רבה יותר, ו-39% צפו כי הכלכלה אכן תיקלע למיתון במהלך השנה. מיתון מוגדר כאשר יש ירידה רצופה במהלך שני רבעונים או יותר בתמ"ג.
lt/pgt

ltpgt
לנוכח תחזיות אלה, יישאו עיניהם אזרחי ארה"ב לנאומו של נגיד הבנק המרכזי ביום שלישי. אלן גרינספאן, שיעיד בפני ועדת הבנקאות של הסנאט בנושא המדיניות המוניטרית, יצטרך להבהיר את התמונה הכלכלית, כולל תחזיות הצמיחה של הבנק הפדרלי עבור הכלכלה.
lt/pgt

ltpgt
רוב הכלכלנים צופים כי לא יהיה מיתון משום שההאטה הכלכלית מיוחסת לתיקון במלאים של החברות. המלאים הצטברו לאחר שהחברות האטו את התפוקה שלהן בהתאמה להאטה במכירות בתקופה שלקראת סוף השנה. אולם בסופו של דבר המלאים יתרוקנו, ורכישות יעוררו את הביקוש למוצרים מחדש.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully