וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגדי הנשיא החדשים

3.3.2001 / 18:53

ההוצאות הפרטיות של נשיא המדינה יוסדרו מעתה באופן חוקי; בין ההטבות: הוצאות ביגוד וקוסמטיקה עד 45 אלף ש"ח בשנה ומימון מתנות לאירועים עד 500 שקלים למתנה

ההוצאות הפרטיות של נשיא המדינה יקבלו מעתה אישור חוקי – ההצעה שנוסחה על ידי החשב הכללי באוצר המדינה וטעונה את אישור הוועדה לאישור שכרם של בכירי המדינה, תסדיר חוקית את ההטבות שמקבל האזרח מספר אחד במדינה.

לפי ההצעה, המדינה תממן לנשיא את הוצאות מעונו הפרטי הכוללות עוזרת בית, שני קווי טלפון, וכן הוצאת מים, חשמל, הסקה, גינון וגז. המדינה תשלם גם את עלויות התיקונים בבית, חלק מעלויות הביטוח, כיסוי עלויות עד 1,500 שקלים של מצרכי מזון, הוצאות ביגוד וקוסמטיקה עד 45 אלף ש"ח בשנה, מימון מתנות לאירועים עד 500 שקלים למתנה וכל ההוצאות הרפואיות של הנשיא ומשפחתו, כולל ביטוח בריאות משלים וביטוח שיניים. תנאים אלה באים נוסף על שכרו של הנשיא - 42,756.

ההצעה שנוסחה על ידי החשב הכללי באוצר, ניר גלעד, הועברה כבר אתמול לידי יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ אלי גולדשמידט. זה יעביר אותה לידי הוועדה לאישור שכרם של בכירי המדינה, בראשות השופט שאול אלוני. רק לאחר שהוועדה תאשר את הנהלים הם יכנסו לתוקפם. היועצת הכלכלית של ועדת הכספים, סמדר אלחנני, ציינה אתמול כי עד היום נותבה מדיניות מימון הוצאות הנשיא והנשיאים לשעבר על פי פרשנויות, ולראשונה גובשו כללים מחייבים בנושא.

נשיא המדינה, משה קצב היה בין האנשים שדחפו לזירוז קביעת הנהלים, אולם כפי הנראה הוא יאלץ להמתין עד למינויו של יו"ר ועדת כספים חדש בכנסת. ח"כ אלי גולדשמידט שהתפטר מהכנסת לפני מספר ימים אמר ל"מעריב": "אני סיימתי את תפקידי, והבא אחרי יטפל בנושא שכר הנשיא".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully