וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד יוזם שינוי חוק יסוד כדי לדחות אישור התקציב ליוני

3.3.2001 / 18:53

הכוונה היא לנסות להעביר את התקציב שהגיש אברהם שוחט, עם כמה שינויים, בקריאה שנייה ושלישית עד סוף מארס 2001


ltpgt
ltbgt
מאת שחר אילן וצבי זרחיה
lt/bgt
הליכוד תובע מהמפלגות עמן הוא מקיים משא ומתן קואליציוני, להסכים להעברתו של תקציב המדינה ל-2001 עד לסוף מארס, ולחלופין להסכים לשנות את חוק יסוד: הממשלה, כך שאישור התקציב יידחה עד ל-30 ביוני 2001 - בלי שהדבר יגרום להתפזרות הכנסת; שינוי חוק היסוד מצריך רוב של 61 חברי כנסת.
lt/pgt

ltpgt
אתמול הסבירו בכירים בליכוד כי הכוונה היא לנסות ולהעביר את התקציב שהגיש שר האוצר אברהם שוחט, עם כמה שינויים, בקריאה שנייה ושלישית עד סוף מארס 2001. ואולם הליכוד מבקש לשריין לעצמו "רשת ביטחון", לפיה אם לא יהיה ניתן לעשות כן - בשל הדרישות של השותפות הקואליציוניות, אישור התקציב יידחה באמצעות חקיקה עד לסוף יוני.
lt/pgt

ltpgt
העניין נדון בפגישת צוותי המו"מ של הליכוד וש"ס ביום ה'. אתמול, בפגישה עם יהדות התורה, כבר הבינו אנשי המפלגה החרדית שזו המגמה של הליכוד; אמנם צפויה ביקורת ציבורית על שינוי חוק יסוד למטרות זמניות, אבל לאנשי שרון יהיה קל יחסית להתמודד עם הביקורת. זאת, לאחר שברק תיקן את אותו חוק יסוד כדי להגדיל את מספר השרים בממשלתו מ-18 ל-24.
lt/pgt

ltpgt
חבר ועדת הכספים ח"כ נחום לנגנטל (מפד"ל) הניח אתמול על שולחן הכנסת הצעת חוק לתיקון חוק יסוד: הממשלה, שלפיה הממשלה תוכל לפעול במשך 5 החודשים הראשונים של שנת התקציב החדשה, בלי תקציב מאושר על ידי הכנסת. לחלופין, הממשלה תוכל לפעול בלי תקציב מאושר במשך 3 חודשים מיום הבחירות. הצעה זו, שעליה חתמו כל חברי סיעת המפד"ל, מתייחסת למצב שבו נערכות בחירות מיוחדות לראשות הממשלה ב-3 החודשים הראשונים של שנת התקציב, בלי שהתקציב אושר על ידי הכנסת בקריאה שנייה ושלישית.
lt/pgt

ltpgt
לנגנטל הסביר כי בנסיבות אלה אין זה סביר שממשלה שעתה זה נכנסה לתפקידה תצליח לעמוד במגבלת הזמן הקבועה בחוק לאישור התקציב. חוק יסוד: הממשלה קובע שהכנסת תתפזר אם לא אישרה את תקציב המדינה עד ל-31 במארס.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully