וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסאגה נמשכת - ברק ופרס מתקוטטים על מינוי השרים

3.3.2001 / 18:53

פרס: ברק אינו יכול להחליט על המינויים; המאבק על התיקים: פרס ובן עמי רוצים את תיק החוץ; שוחט מעוניין באוצר; בן אליעזר הכריז היום רישמית על התמודדות לראשות המפלגה


המאבק הפנימי במפלגת העבודה נמשך במקביל למגעים עם הליכוד על הקמת ממשלת אחדות. בתוך כך נערכים בעבודה לקראת עריכת פריימריס לבחירת יו"ר חדש למפלגה.

השר בנימין בן אליעזר הודיע הבוקר רשמית כי הוא מתמודד על ראשות מפלגת העבודה. בן אליעזר אמר כי החליט להתמודד על ראשות המפלגה "לאור המצב הקשה אליו נקלעה המפלגה בעקבות המכה הקשה שספגנו בבחירות האחרונות". הוא ציין כי יתמוך בעריכת פריימריס נוספים במפלגה בסמוך לבחירות הבאות, כדי לקבוע את מועמד המפלגה לראשות הממשלה.

כתוצאה מכך עלה מספר המתמודדים הרשמיים לשניים: אברהם בורג ובן אליעזר. לאחר שח"כ עוזי ברעם והשר יוסי ביילין, הודיעו על תמיכתם בבורג, הוא נותר המתמודד בעל הסיכויים הגדולים יותר. השרים שלמה בן עמי ומתן וילנאי, וח"כ חיים רמון טרם החליטו האם להתמודד. "מעריב" פירסם הבוקר כי בימים הקרובים צפוי גם השר שמעון פרס להודיע על התמודדותו על ראשות המפלגה.

בתוך כך ממשיך המאבק הפנימי במפלגה על רקע המגעים עם הליכוד בנוגע להקמת ממשלת האחדות. אתמול התעמתו ראש הממשלה אהוד ברק, והשר פרס בנוגע לסוגייה מי ימנה את השרים בממשלת האחדות. בישיבת צוות המו"מ של המפלגה אמר ברק כי כיו"ר המפלגה הוא זה שממנה את השרים, בכפוף לאישור מרכז המפלגה. בתגובה טען פרס כי מכיוון שברק הפסיד בבחירות, תקנון המפלגה לא מאפשר לו להחליט על המינויים, וכי יש להקים גוף שימנה את השרים.

ביילין ושריד ייפגשו לדון באפשרות להקים מפלגה חדשה

במקביל נמשכים חילוקי הדעות במפלגה על התיקים בממשלה העתידית. פרס הצהיר אתמול כי התיק היחיד אותו הוא מוכן לקבל הוא תיק החוץ, תיק בו מעוניין גם השר שלמה בן עמי. מקורביו של בן עמי החלו אתמול לפעול כדי שהוא יקבל את התיק הבכיר ביותר בממשלת האחדות של שרון, אם תקום. זאת למרות שבן עמי עצמו אמר בימים האחרונים כי אין בכוונתו להיכנס לממשלת אחדות. בן עמי אישר כי שוחח עם חברים במפלגה שביקשו ממנו לשנות את החלטתו בנוגע לממשלת האחדות, אולם אמר כי אין שינוי בעמדתו.

מאבק נוסף שעשוי להתרחש במפלגה הוא סביב תיק הביטחון. ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, הציע את התפקיד לברק. ברק עצמו, עומד על כך כי בכוונתו לפרוש מן החיים הפוליטיים כפי שהצהיר ביום הבחירות, אולם מסרב לומר שלא יכהן בשום מקרה כשר ביטחון. ב"ידיעות אחרונות" פורסם הבוקר כי במידה ובק לא יקח את התפקיד, הוא עשוי לבקש משרון למנות את השר אמנון לפקין שחק. במקביל, גם רמון ובן אליעזר רואים עצמם מועמדים לתפקיד.

בנוסף לכך, השר אברהם שוחט רואה עצמו מועמד מוביל לתפקיד שר האוצר. אתמול הוא יצא בדרישה לוותר על תיק הביטחון תמורת תיק האוצר בממשלת האחדות. השרה יולי תמיר וח"כ יוסי כץ דורשים לוותר על תיק הביטחון לטובת תיקים חברתיים, ואילו השר רענן כהן הצהיר אף הוא כי ברצונו לקבל "תיק ביצועי".

יו"ר מרצ, יוסי שריד, והשר ביילין ייפגשו הבוקר כדי כדי לדון באפשרות הקמת מפלגה "סויציאל דמוקרטית" חדשה, שתיקרא "השמאל החדש". בין האישים ששמם מוזכר בקשר להצטרפות למפלגה החדשה הם חברי מרצ, ביילין, עוזי ברעם ויעל דיין מן העבודה, אמנון לפקין שחק ודליה רבין-פילוסוף ממפלגת המרכז.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully