וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם ב-90 יום - לבד בסירה

3.3.2001 / 18:53

אלן מקארתור הקיפה את העולם לבדה ביאכטה; הגיעה למקום השני במסגרת תחרות להקפת העולם ביאכטות - והפכה לשייטת המהירה בעולם

שייטת היאכטות הבריטית, אלן מקארתור, נכנסה אל הפנתיאון של השייטים לאחר שהקיפה את העולם בסירת יאכטה, כשהיא לבדה, במסגרת תחרות "ונדה גלוב" להקפת העולם ביחידים.

מקארתור הובילה את היאכטה החבוטה שלה לתוך הנמל בלה סאבל-ד'אולון בשעה 20:36 (שעון צרפת), כשהמון אדם הריע לה. היא המתחרה הצעירה ביותר שהשתתפה אי פעם בתחרות, השייטת המהירה ביותר על פני כדור הארץ והאדם השני בעולם שהקיף את הכדור לבדו בפחות ממאה ימים.

מקארתור הניפה אגרוף באוויר, לאחר שלושה חודשים בים והתחבקה עם אביה קן. הוריה של מקארתור הגיעו לצרפת במסוק של הצי המלכותי. תקלות רבות הקשו עליה במהלך המרוץ, ורק אתמול היא נאלצה לתקן פנס ניווט מקולקל. מקארתור אמרה לעיתונאים: "התחלתי את המרוץ בתשעה בנובמבר עם מטרה אחת בלבד לסיימו". היא הוסיפה כי היא עדיין לא מאמינה שהצליחה לזכות במקום השני, וסיפרה ש"מחשבותי ותפילותי יוצאות למתחרים שנמצאים עדיין בלב ים. השייט היה מאוד קשה ואני שמחה שלא אצטרך לקבל החלטות טקטיות בזמן הקרוב".

אי-מייל ללב ים

השייטת הנועזת סיפרה כי היא נדהמה מעוצמת התמיכה והעידוד שקיבלה מהציבור, ואמרה "אני לא יכולה אפילו להתחיל לספר לכם איזה תחושה זו היתה לקבל את כל האי-מיילים האלה".

מקארתור הגיעה שניה אחרי השייט הצרפתי, מייקל דג'וייה, שהתקבל גם הוא כגיבור לאחר שהשלים הקפה של 40,233.6 ק"מ ביום שבת. 16 מתחרים עדיין נמצאים עדיין בלב ים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully