וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגל משחקים 94 דקות

3.3.2001 / 18:53

הפועל ת"א הייתה קרובה לחזור עם ניצחון מקרית אליעזר ולפתוח את הצמרת מחדש, אבל אז, 4 דקות בתוך תוספת הזמן, בא אדורם קייסי וקבע 1:1. תיקו שכולו ניצחון למכבי חיפה

תגידו מזל של אלופים, אמרתם. אבל מה שהציל היום למכבי חיפה את המשחק יותר מהכל, היו הגישה ההתקפית, גם כשהמהלכים לא ממש מתחברים, והאמונה עד לרגע האחרון.

התיקו שמר על פער 6 הנקודות מבית"ר ו-8 מהפועל ת"א ונתן לירוקים הרבה שקט לקראת המשחק החשוב בשבת מול בית"ר ירושלים.

חיפה פתחה את המשחק בהתלהבות, אבל למרות ששלטה במשחק, להזדמנויות ממשיות היא לא הגיעה. שחקני הפועל ת"א קיבלו ביטחון ככל שהשעון התקדם, החלו לצאת למתפרצות ובדקה ה-28 גם קיבלו את התגמול.

מיכאלנקו, 30 מטר מהשער, הוריד קטנה לאוסטרץ. הסלובני פרץ בין שניים לצד ימין של הרחבה, שם השתלט אבי תקווה על הכדור ובעט חד לפינה השמאלית ופנימה. עד להפסקה התמונה לא השתנתה.

מחצית 2: התסריט חוזר, אבל רק כמעט

אברהם גרנט חרג מממנהגו הרגיל וביצע חילוף כבר במחצית ולא סתם חילוף, אלא הימור של ממש. גרנט דילל את מרכז השדה (באדיר) ועבר לשחק עם 3 חלוצים, כשיעקובו מצטרף לקלשצ'נקו וקטן. הנוכחות של יעקוב הייתה גם זו שהביאה לו לבסוף את הקרן המכרעת.

המחצית השנייה הייתה העתק של הראשונה. חיפה פתחה בלחץ, אבל גם עם 3 חלוצים, היא לא הצליחה להעמיד את אלימלך במבחנים קשים מידי.

20 דקות לסיום ויתר קשטן על קשר (מיכאלנקו) לטובת מגן (בכר) והיה ברור שהוא לא מחפש יותר מלשמור על התוצאה. זה כמעט, אבל רק כמעט, הצליח לו.

בתוספת הזמן קיבל רפי כהן את ההזדמנות הכי טובה של חיפה עד לאותו רגע במשחק. בניון, בקטנה, מצא אותו חופשי, 7 מטר מהשער, בין פקעת מגינים אדומה. רפי כהן הרים את הרגל ושלח את הכדור חזק וגבוה החוצה.

וכמו בכל דרמה טובה, כשנדמה שהכל כבר גמור, בא הרגע שהופך את הכל. בדקה הרביעית של תוספת הזמן נהדפה נגיחה של יעקובו לקרן על ידי דומב וכל שחקני חיפה, כולל דווידוביץ', עלו לרחבה של הפועל ת"א.

ראובן עטר הגביה ואדורם קייסי התרומם מעל כולם ונגח פנימה 1:1. אלון יפת חיכה שיחדשו את המשחק, שרק לסיום וסימן את האות לחגיגות של הקהל החיפאי. אולי זה עוד קצת מוקדם, אבל יש להם סיבה טובה.

מכבי חיפה עלתה במערך 4-2-1-1-2: דווידוביץ', חרזי, אוסטרובסקי, בנאדו, קייסי, ז'אוטאוטאס, באדיר (יעקובו), פראליה, בניון, קטן (62- כהן), קלשצ'נקו (77- עטר).

הפועל ת"א עלתה במערך 4-1-2-2-1: אלימלך, אלקיים, גרשון, דומב, אנטבי, אונישנקו, הלמאי, מיכאלנקו (71- בכר), תקווה (85- הילל), טועמה, אוסטרץ.

גרנט: "להפועל ת"א לא הגיעה אפילו נקודה"

המשחק כאמור הסתיים בתיקו, אבל פניהם של מאמני הקבוצות גילו בדיוק מי ניצח ומי הפסיד.

גרנט: נעשה צדק. שלטנו לאורך כל המשחק בצורה מוחלטת ולדעתי לא הגיעה להם אפילו נקודה".

קשטן, שנשאל על המזל של חיפה, הסביר: "אני לא אומר מזל של אלופים, אבל הם הוכיחו שיש להם מזל. התפתח משחק אולי לא ברמה הכי גבוהה, אבל הפועל ת"א הפגינה יכולת קבוצתית, גם אם לא התקפית. מלבד השער, שביט כמעט ולא נפל לכדור מסוכן, אבל זה כדורגל".

קפטן מכבי חיפה, אריק בנאדו, לא הסתיר את שמחתו ולא שכח להודות למי שהזרים את האנרגיות הדרושות לקבוצה: "הוכחנו היום מי הקבוצה הטובה בארץ. שלטנו לאורך כל המשחק והתיקו מגיע לנו אם לא יותר. הקהל היה אדיר ודחף אותנו גם כשהיינו בפיגור ומגיעה לו מילה טובה".

יש להם בחיפה, בדיוק 5 ימים לחגוג בזהירות ואז, או שיקבלו סיבה טובה באמת לחגוג, או שהחיוכים יימחקו להם חזק מהפנים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully