וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שנת 2001 'אבודה' מבחינת נייס בכל הקשור לצמיחה ולנתח שוק"

3.3.2001 / 18:53

כך סבורים בבנק אגוד, שמוריד את המלצתו לנייס מ"קנייה" ל"החזק", תוך קיצוץ מחיר היעד מ-28 ל-14.5 דולר; גולדמן סאקס, אופנהיימר וסלומון סמית ברני הורידו אף הם את המלצתם למניה


ltpgt
האנליסט ברנרד מנור מבנק אגוד מפרסם היום עדכון להמלצת הבנק למניות חברת נייס מערכות . עדכון ההמלצה נעשה על רקע אזהרת הרווח שפירסמה נייס בשבוע שעבר, בה הורידה את הערכתה להכנסות ברבעון הרביעי של שנת 2000 מרמה של 40-39 מיליון דולר לרמה של 36 מיליון דולר, וירידה בהכנסות לרמה של 25 מיליון דולר, עם הפסד תפעולי של 15 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2001.
lt/pgt

ltpgt
בעקבות האזהרה הנ"ל, מוריד מנור את המלצתו למניית נייס מ"קנייה" ל"החזק", תוך שהוא מקצץ את מחיר היעד מ-28 דולר ל-14.5 דולר, כ-2% יותר ממחירה עם סיום המסחר בנאסד"ק ביום שישי.
lt/pgt

ltpgt
מנור מציין כי הנהלת החברה תתמקד בשנת 2001 בתהליך של ארגון מחדש והתייעלות, במסגרתו יצומצמו ויאוחדו משרדי שיווק בצפון אמריקה ובעולם בכלל, תועבר כמחצית מפעילות הייצור לקבלני משנה ויפוטרו כ-220 עובדים (חמישית מכוח האדם של החברה). כדאי לציין בהקשר זה, כי גם מנכ"ל נייס, בני לוין, הודיע בשבוע שעבר על התפטרותו (לוין יוחלף ע"י חיים שני).
lt/pgt

ltpgt
מנור מעריך כי החברה תשקיע בשנת 2001 מאמצים במכירת חטיבת המודיעין הצבאי, ה-COMINT, בעלת קצב הצמיחה הנמוך, לאחת השותפות האסטרטגיות בתחום הבטחוני (אלתא, אלישרא או אלביט מערכות).
lt/pgt

ltpgt
לאור העובדה שהנהלת החברה צופה חזרה לרווחיות רק ברבעון הרביעי של 2001 וחזרה לפסי צמיחה רק בשנת 2002, מנור מעריך כי שנת 2001 אבודה מבחינת החברה בכל הקשור לצמיחה ולנתח שוק, ועל כן היקף המכירות בשנת 2001 צפוי להסתכם בכ-160 מיליון דולר בלבד. מנור מוסיף כי להערכתו תחול שחיקה משמעותית ברווח התפעולי והנקי של החברה, וזאת בשל הפרשות חד פעמיות הקשורות בתהליך ההתייעלות שהיא עוברת.
lt/pgt

ltpgt
נייס עוסקת בפיתוח ושיווק פתרונות להקלטה דיגיטלית לאמצעי תקשורת, כגון טלפוניה, אינטרנט ווידיאו. החברה פועלת בשני תחומים: תחום ה-CTI הכולל מוצרי תקשורת קולית ותחום הקלטת הווידיאו. מנור מציין בהמלצתו את התחרות הקשה הקיימת בשוק ההקלטות הקוליות והקלטות הווידיאו, כאשר התחרות העיקרית היא מצדה של חברת קומברס.
lt/pgt

ltpgt
מנור מסכם כי להערכתו אין סיבה להשקיע במניית נייס בתנאים שנוצרו, וכל עוד אין החברה חוזרת למסלול של צמיחה בהכנסות, כפי שצפוי לקרות בשנה הקרובה, שוויה צריך להיות שווה להונה העצמי, כ-218.6 מיליון דולר. שווי זה משקף מחיר יעד של 14.5 דולר למניית החברה לשנה הקרובה.
lt/pgt

ltpgt
כדאי להזכיר כי האנליסט ברנרד מנור אינו הראשון, ואינו היחידי, המוריד את המלצתו למניית נייס בעקבות אזהרת הרווח. עוד בשבוע שעבר הזדרזו בבנק ההשקעות גולדמן סאקס להודיע על הורדת המלצה למניית נייס מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק". במקביל, בנק ההשקעות סלומון סמית ברני הודיע על הורדת מחיר היעד למניה מ-25 דולר ל-15 דולר.
lt/pgt

ltpgt
בנוסף, בית ההשקעות אופנהיימר (CIBC) עידכן אף הוא את המלצתו לחברה, כשהורידה מ"קנייה" ל"החזק". באופנהיימר סבורים כי נייס תסיים את שנת 2000 עם מחזור מכירות כולל של 154 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 166 מיליון דולר. לפיכך, הרווח למניה בשנת 2000 צפוי להסתכם בכ-0.77 דולרים למניה, לעומת תחזית קודמת של 1.47 דולרים למניה.
lt/pgt

ltpgt
באשר לשנת 2001, באופנהיימר מעריכים כי ההכנסות יסתכמו גם בשנה זו בכ-154 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 208 מיליון דולר. בהתאם להערכות אלו, המניה צפויה לרשום בשנה זו הפסד של 0.6 דולרים למניה, לעומת התחזיות הקודמות, שצפו רווח של 1.78 דולרים למניה.
lth5gt lthrgt
לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד
lt/pgt

ltpgt
lthrgt
lth5/gt
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully