וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר חשוד נוסף בפרשת אופציות המעו"ף באינווסטק כללי

3.3.2001 / 18:53

יורם הירש נעצר בדירת מסתור בבאר שבע לאחר שבוע חיפושים אחריו; המשטרה טוענת כי בנקים נוספים נפגעו בפרשה וכי קיימים חשודים נוספים


ltpgt
אמש נעצר חשוד נוסף בפרשת אופציות המעו"ף בבנק אינווסטק כללי . החשוד, יורם הירש, נעצר אתמול, לאחר שצוות החקירה המיוחד בראשותו של פקד דודי בר ממחלק ההונאה במשטרת תל אביב חיפשו אחריו במשך שבוע. החשוד נעצר, לטענת המשטרה, בדירת מסתור בבאר שבע.
lt/pgt

ltpgt
לטענת המשטרה, הירש חשוד כי יחד עם שותפים הציגו מצג שווא כלפי מוסדות פיננסיים, כאילו יש בידיהם היכולת הפיננסית לעמוד מאחורי עסקות הענק שביצעו באמצעות מחשבי הבנק, וגרמו לבנקים אלו הפסדי ענק.
lt/pgt

ltpgt
כזכור, לפני כחודש בוצעו פעולות רכישה של אופציות מעו"ף כיום לפני מועד פקיעתן באמצעות המערכת הממוחשבת של בנק אינווסטק כללי, פעולות שגרמו לבנק הפסד כספי של כ-20 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
בדיון בבקשת המעצר טען פקד בר כי אין מדובר רק בבנק אינווסטק כללי, וכי מוסדות פיננסיים נוספים נפגעו ממעשה המרמה. בר סירב לפרט אילו בנקים נוספים מעורבים, אך לפי ידיעה שפורסמה ב"גלובס", כנראה שמדובר בבנק אגוד . עם זאת, בבנק אגוד מכחישים כי הבנק היה מעורב ונפגע בפרשה הנוכחית.
lt/pgt

ltpgt
לטענת המשטרה, חקירתו של העצור הנוסף בפרשה, דוד ברהם, הובילה אל הירש. ברהם אינו החשוד העיקרי בפרשה, ולטענת המשטרה קיימים חשודים נוספים, מעבר להירש שנעצר.
lt/pgt

ltpgt
צוות החקירה אינו מייחס כעת לחשודים בפרשה גריפת רווחים, אלא אך ניסיון להונות את הבנקים בדבר יכולתם הפיננסית.
lt/pgt

ltpgt
עו"ד ערן אביטל, אשר ייצג את הירש בדיון, ניסה לטעון כי המדובר בפרשייה בעלת היבטיים כלכליים גרידא ולא במעשה נוכלות. מדובר בטעות של הבנק, שנתן לחשוד ברהם לעשות פעולות ללא הגבלה בתיק המעו"ף, מעבר ל-20 אלף שקל שהופקדו בחשבון. לטענתו הירש לא ניהל את הפעילות מול הבנק ואין לו כל עבר פלילי.
lt/pgt

ltpgt
ביהמ"ש החליט לאור הראיות שהוצגו לפניו להאריך את מעצרו של הירש ב-8 ימים.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully