וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפסטר: תורידו מהר לפני שיסגר

3.3.2001 / 18:53

בית המשפט הפדרלי לערעורים ידון מחר בצו המניעה מחודש יולי לסגירת השירות הפופולרי להחלפת שירים ברשת; אם ידחה הצו, עשויות חברות התקליטים לפנות לבית המשפט העליון


מאת עידו קינן


מחר צפויה פסיקה גורלית בנוגע לנפסטר בבית המשפט הפדרלי לערעורים, כך לפי סוכנות רויטרס. שירות החלפת השירים הפופולרי עשוי להיסגר, אם תתקבל בקשת חברות התקליטים לממש את צו המניעה, שהוצא נגד החברה.

איגוד חברות התקליטים האמריקאי, RIAA, ביקש באוקטובר 2000, לבצע את צו המניעה מחודש יולי לסגירת השירות. הצו הושעה אחרי פנייה של נפסטר לבית המשפט לערעורים מהמעגל התשיעי (ערכאה משפטית פדרלית), אשר מסר אז כי הוא זקוק לזמן נוסף לבחינת הטיעונים. ביום שישי הודיע, כי יפרסם את החלטתו בעניין ביום שני בשעה שמונה בערב לפי שעון ישראל.

גורמים בתעשייה מעריכים, שבמידה ובית המשפט יפסוק שיש לקיים את צו המניעה, יארך הדבר ימים או שבועות, וכי פרקליטה של נפסטר, דיוויד בויס, יבקש שימוע בפני בית המשפט במלואו, ואולי אף יפנה לבית המשפט העליון. התובעות עשויות לפנות לעליון אם הצו לא יתקבל.

חמש מחברות התקליטים הגדולות הגישו בדצמבר 99' תביעה נגד נפסטר, בטענה שהיא מפרה את זכויות היוצרים שלהן על שירים, באפשרה להחליף קבצי מוסיקה. החברות הצליחו להשיג צו מניעה, לסגירת השירות עד להחלטה סופית, אולם כאמור, ביצועו נדחה. לאחרונה הודיעה החברה על גביית דמי מנוי, ואלו עשויים לשמש כתשלום ליוצרים על שימוש ביצירותיהם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully