וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאב בעור כבשה: הבולשת מעדנת את שמה של קרניבור

3.3.2001 / 18:53

תוכנת ניטור האימיילים של האף.בי.איי שכונתה ה"טורף" תקבל שם תמים יותר; דובר הבולשת האמריקאית: השינוי לא נעשה מכיוון שהשתמעה ממנו חדירה לפרטיות

הבולשת האמריקאית (אף.בי.איי) החליפה לאחרונה את השם של תוכנת ניטור האימיילים שלה. חדשות סינט מדווחים, שהשם קרניבור (טורף) הוחלף בשם DCS1000, ראשי תיבות של "מערכת איסוף דיגיטלית". כינוי תמים למדי בשביל מערכת שמיירטת תכתובות אימייל בצורה גורפת במיוחד, כך לפחות טוענים מספר ארגונים לשמירה על הפרטיות.

השם "קרניבור" נבחר, כיוון שעל פי הגדרת הבולשת, המערכת יכולה "להביא את הבשר". שרת המשפטים היוצאת, ג'אנט רינו, הייתה ממבקרי הבולשת בנושא, ובין השאר ביקרה את בחירת השם חסר הטאקט. "חשבנו שזה לא שם טוב למערכת", אמר לרי ריינולדס, אנליסט מאוניברסיטת אילינוי, אשר מכון המחקר שלו, IITRI, פרסם בדצמבר דוח, שהוזמן על ידי משרד המשפטים האמריקאי בספטמבר אשתקד. ריינולדס הוסיף, כי הומלץ להיפטר מהשם, בשל משמעותו המילולית.

דובר הבולשת, פול ברסון, מכחיש ששמה של התוכנה שונה מכיוון שהשתמע ממנו שמדובר במערכת טורפת החודרת לפרטיות. "אם היינו מודאגים מזה, היינו משנים את השם כבר לפני מספר חודשים". ברסון טוען, ששינוי השם הוא חלק ממהלך שדרוג של התוכנה, בעקבות המלצות הדוח של מכון המחקר. לדבריו, השדרוג היה אמור להיות מתואם עם דוח של משרד המשפטים, שהיה אמור להתפרסם לפני פרישתה של רינו בחודש שעבר, עם חילופי השלטון. עם זאת, ברסון לא מסר מתי יפורסם הדוח.

תוכנת קרניבור נועדה לאפשר לבולשת ליירט תכתובות אימייל של חשודים בפשעים שונים. התוכנה מותקנת אצל ספקיות האינטרנט בארצות הברית, במסופים נטולי מקלדת ומסך, כנראה כדי למנוע מעובדי ספקיות האינטרנט גישה למידע. היא מופעלת מרחוק, דרך קו טלפון, ומאפשרת איסוף מידע שמועבר דרך הספקית, מכותרות של אימייל ועד תכתובות מלאות. הדוח של מכון המחקר מראה, שהתוכנה מאפשרת יירוט אימיילים של אנשים שאינם חשודים, ולא מאפשרת מעקב אחר המשתמשים לשם מניעת שימוש לרעה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully