וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

eBay ומלחמתה בביזאר

3.3.2001 / 18:53

ניסיונו של גולש למכור חול מחופי אטלנטיק סיטי באתר eBay כשל; אדם אחר הציע למכירה את נשמתו

מאת אורן ליברמן


המכירות הביזאריות באתר המכירות הפומביות eBay, לא יפסיקו להפתיע אותנו, כך שוב מתברר השבוע. שני מקרים מוזרים במיוחד שהתרחשו לאחרונה באתר המכירות הפומביות המוכר, מספקות חומר למחשבה באשר ליצירתיות של אנשים כאלה או אחרים.

המקרה הראשון נוגע לחופיה המקסימים והנודעים של אטלנטיק סיטי, ארה"ב. חופים אלה ידועים ביופיים ובחול המשובח שלהם. בשנים האחרונות אף הושקעו משאבים רבים על מנת לשקם את מלאי החול בחופים אלה. אולי זו הסיבה בגללה התרגזו כל-כך השלטונות על ניסיונו של אחד הגולשים למכור שקי חול מהחופים באתר המכירות eBay.

פריט המכירה תואר כ"חול מחופיה של אטלנטיק סיטי" ומחיר הפתיחה שלו היה 99 סנט. המוכר, ששמו באתר הוא Taipan126, ניסה לפתות את הקונים באמצעות תמונות של החופים המקסימים והשלווים, פסלי חול מתערוכה שהתקיימה במקום, וכן תיאור מרנין "יש פתגם מקומי האומר כי, אם פעם אחת תשים את החול של חופי אטלנטיק סיטי בנעליך, לא תרצה עוד להסירן".

התיאור המקורי והמשכנע לא עבד, כך מסתבר, שכן לאחר עשרה ימים נמצא קונה אחד בלבד. זה הסכים לשלם 99 סנט בלבד, וכן הוסיף לכך 4 דולרים דמי משלוח.

שלטונות אטלנטיק סיטי התרעמו על המקרה, שכן מדובר במכירת רכוש ציבורי. לאחר פנייה לאתר eBay, הוסר הפריט מזירת המכירה. eBay טוענת, כי היא עובדת בצמוד לשלטונות הפדראליים ותמלא כל דרישה להסיר פריט המהווה הפרה של החוק.

המקרה השני מעניין לא פחות, ונוגע לנשמתו האבודה של בחור בן 20 מאוניברסיטת וושינגטון, ארה"ב.

אדם בורטל העמיד למכירה באתר eBay את נשמתו. בצמוד לפריט נרשמה הערתו של בורטל האומרת: "אנא שימו לב כי איני אחראי באשר למצב הנשמה המוצעת למכירה. נכון לרגע זה, מצבה חדש יחסית עם בעיות קטנות וחסרות חשיבות". כמו כן הוסיף, "בשל בעיות טכניות להסיר את נשמתו מגופו, הזוכה בפריט המכירה יאלץ להמתין למותו, או לחילופין להסתפק בארוחה תאילנדית". כמו כן, דאג בורטל להעמיד את תמונתו באתר.

המכירה נפתחה במחיר התחלתי של 5 סנט. חברתו לשעבר של המוכר הציעה 6.66 דולרים (מספרו של השטן), אך הודחה למרבה הפלא כאשר גולשת לא מוכרת הציעה 400 דולרים. בתגובה למכירה אמר אדם, שלמען האמת, הוא לא חושב שיש באפשרותה של הרוכשת לאסוף את נשמתו. וכן הוסיף, כי הופתע לגלות שהבדיחה אותה יזם מתוך שעמום נלקחה ברצינות רבה כל כך.

אתר המכירה הסיר את הפריט המוזר, ואדם בורטל הורחק ממאגר המשתמשים באתר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully