וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אי.אס.סי תרכוש ב-120 מ' ד' חטיבה רפואית של קוהרנט שהוערכה לפני 6 חודשים ב-660 מ' ד'?

3.3.2001 / 18:53

החטיבה אמורה לייצר הכנסות של 212 מיליון דולר השנה, ואילו אי.אס.סי, שנסחרת לפי שווי חברה של 410 מיליון דולר, תמכור ב-195 מיליון דולר בלבד


ltpgt
"אם היה לנו משהו רשמי לומר על המיזוג עם קוהרנט, היינו עושים זאת. אנחנו חברה ציבורית, ולא ייתכן שנסגור עסקה בלי לדווח עליה" - זו התגובה הרשמית של חברת אי.אס.סי 10003162-MRQ על הידיעה ב"מעריב" היום כי החברה הישראלית תרכוש את חטיבת הלייזר של חברת קוהרנט (סימול COHR) האמריקאית בעסקת מזומן ומניות בשווי של 120 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
"אנחנו תמיד מחפשים מוצרים חדשים וטכנולוגיות חדשות, ואנחנו מנהלים מגעים כמעט בכל נקודת זמן, הן עם חברות עם מוצרים משלימים לשלנו והן עם כאלה שנחשבות למתחרות", אומרת לין גולומביק, מנהלת תקשורת ב-ESC. לדבריה, כיום החברה נמצאת במשא ומתן עם מספר חברות בקשר לרכישת המוצרים שלהם. "מעבר לכך, אנחנו לא מעוניינים להגיב בשלב זה", היא אומרת.
lt/pgt

ltpgt
חברת קוהרנט נסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי של 1.32 מיליארד דולר. לחברה מספר חטיבות, ובהן חטיבת טלקום, חטיבה אלקטרו-אופטית וחטיבה רפואית (Medical), שמתמחה בטכנולוגיית לייזר לשימושים רפואיים. ESC היא מתחרה ישירה בחטיבה זו של קוהרנט. מתחרה בולטת נוספת היא חברת Candela (סימול CLZR), הנסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי של כ-85 מיליון דולר.
ltbrgt
lt/bgt חטיבת הלייזרים: הכנסות צפויות של 212 מיליון דולר ltbgt
לחטיבת הלייזרים של קוהרנט ישנם גם שימושים לתחום המוליכים למחצה והטלקום. בדו"ח שפורסם על ידי בית ההשקעות פייפר ג'פרי לפני מספר חודשים, העריכו האנליסטים כי שווייה של החטיבה הרפואית הוא כ-660 מיליון דולר, וכי היא אמורה לייצר הכנסות של 220.9 מיליון דולר ב-2001. מאז, לא פירסם בית ההשקעות דו"ח נוסף שסיפק הערכות אחרות. אולם, אם סכומים אלה נכונים, נראה כי ESC תיאלץ לשלם יותר מ-120 מיליון דולר בעבור החטיבה הרפואית.
lt/pgt

ltpgt
את הרבעון הרביעי של השנה סיימה החטיבה הרפואית עם הכנסות של 47.3 מיליון דולר, בעוד שהערכת פייפר ג'פרי היתה להכנסות של 49.9 מיליון דולר. התוצאה משקפת צמיחה של 1.1% בלבד מהרבעון המקביל של השנה. בין השאר, לאור החולשה שחווה השוק ליישומים אסתטיים בפרט ושוק הלייזרים בכלל, הורידו בפייפר ג'פרי את תחזית ההכנסות ל-2001 לחטיבה, וכעת הם מעריכים כי היא תסיים את השנה עם הכנסות של 212 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
נראה כי ESC תוכל לעמוד בסכום של 120 מיליון דולר במזומן ובמניות, שכן את הרבעון השלישי של השנה סיימה כשבקופתה מזומנים בשווי של כ-47 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
ESC מיקנעם מפתחת יישומים רפואיים וקוסמטיים מבוססי טכנולוגיית אור ולייזר להסרת פגמי עור, ללא פגיעה ברקמות הבריאות של העור. בין שאר מוצרי החברה, הנסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי של כ-410 מיליון דולר, ניתן למצוא מוצרים להסרת ורידים ברגליים, להסרת קעקועים ופגעים קוסמטיים אחרים, ומוצרים לטיפול בפגיעות אוזניים ועיניים.
ltbrgt
lt/bgtאי. אס. סי - הכנסות של 195 מיליון דולר בשנה שעברה ltbgt
ESC טרם פירסמה את תוצאותיה הכספיות לשנת 2000, ואולם בבית ההשקעות אופנהיימר (CIBC) מעריכים כי היא תדווח על רווח של 17.4 מיליון דולר (או 61 סנט למניה) והכנסות של 160.7 מיליון דולר. בשנת הקרובה צפויים ביצועיה הכספיים של החברה להשתפר, שעה שהרווח יצמח ל-29.4 מיליון דולר (או דולר למניה) וההכנסות ל-194.5 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
עם זאת, חשוב להזכיר, כי ב-1998 מכרה החברה ב-225 מיליון דולר, ועצם העובדה שגם בשנה הבאה לא תצליח להציג שוב סכומים אלה מצביעה על המשבר העמוק שנקלעה אליו בשנים האחרונות, ושממנו היא מצליחה להתאושש.
lt/pgt

ltpgt
לא תהיה זו הפעם הראשונה ש-ESC מיקנעם מנסה לייצר ערך לבעלי מניותיה באמצעות גידול חיצוני. כך, בשנת 1996 רכשה החברה את חברת לוקסר, ובהמשך התמזגה עם חברה ישראלית אחרת, תעשיות לייזר. אולם האיחוד בין ESC ותעשיות לייזר לא עבר בצורה חלקה ולא הצליח להוביל את החברה הממוזגת לגבהים חדשים, תחת ניהולו של שמעון אקהויז מייסד החברה.
lt/pgt

ltpgt
ESC, שהיתה רווחית, אף החלה להציג הפסדים בדו"חותיה הכספיים. טענות לגבי הניהול של החברה על ידי אקהויז ולגבי הביצועים האומללים של החברה ושל המניה הובילו למאבק שליטה בין אקהויז לבין בעל מניות בחברה, אריה גנגר (המכהן בתפקיד יו"ר החברה היום).
lt/pgt

ltpgt
בסיומו של המאבק, שהגיע גם למסדרונות בתי המשפט, ידו של גנגר היתה על העליונה. יאשה סיטון, היום נשיא ומנכ"ל החברה, הוזעק בחזרה לנהל אותה, לאחר שעזב את תפקידו בעקבות המיזוג בין שתי החברות. סיטון שוהה כעת בחו"ל, ולא ניתן היה להשיג את תגובתו לידיעה על המיזוג עם חטיבת הלייזרים של קוהרנט.
lt/pgt

ltpgt
"ב-ESC היו הרבה פירות בשלים שחיכו להיקטף", הסביר לנו סיטון לאחר פרסום התוצאות הפיננסיות לרבעון השני של השנה. "המהלך של המיזוג עם תעשיות לייזר היה צעד נכון, שלא השכילו ליישמו כהלכה. בשנה האחרונה (2000) החלפנו את כל הצוות הניהולי שלנו, צימצמנו כוח אדם ובסיוע תוכנית הרה ארגון של חברת הייעוץ מקנזי אנו מתחילים לקטוף את הפירות", הוסיף.
lt/pgt

ltpgt
"אם כבר לפני שנתיים וחצי היו משכילים ב-ESC לנהל נכון את המיזוג עם תעשיות לייזר, היתה נמנעת כל הטראומה שעברה החברה בתקופה הזו", אמר. ניתן להניח שבעלי המניות של ESC מקווים כעת שאם אומנם המיזוג עם החטיבה הרפואית של קוהרנט ייצא אל הפועל, הרכישה לא תותיר טראומה על החברה, שטרם התגברה לחלוטין על המיזוג הקודם.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully