וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיפושים אחר נעדרי ספינת הדייג היפנית יימשכו עוד 48 שעות

3.3.2001 / 18:53

תשעה מנוסעי הספינה, ביניהם תלמידי תיכון עדיין נעדרים; מפקד משמר החופים האמריקאי: "נמשיך לחפש כל עוד תהיה תקווה"; ממשלת יפן דורשת הסברים בעוד חקירת האירוע נמשכת

משמר החופים והצי האמריקאי ימשיכו במאמצי החיפוש אחר תשעת הנעדרים מספינת הדייג היפנית שטבעה ביום שישי, במשך 48 שעות נוספות לפחות. ספינת הדייג טבעה לאחר שצוללת גרעינית של הצבא האמריקאי התנגשה בה סמוך להוואי. "נמשיך לחפש כל עוד תהיה תקווה", אמר סגן מפקד משמר החופים ג'ק לאופר.

על ספינת הדייג היו 35 בני אדם, בהם 11 תלמידי תיכון ושני מורים שיצאו לסיור מטעם בית ספר. 26 מהנוסעים חולצו בשלום. כוחות גדולים של הצי האמריקאי המשיכו גם אמש בחיפושים אחריהם בסיוע מסוקים, אולם בשל רדת החשיכה וזרמים חזקים באוקיאנוס החילוץ התעכב מעט והסיכוי למצוא ניצולים ירד.

במקביל נמשכת חקירת התאונה, ומתמקדת בעיקר בשאלה מדוע היכתה הצוללת, אחד מכליי השייט המתוחכמים של הצי האמריקאי, את הספינה והטביעה אותה. ממשלת יפן דורשת מארצות הברית הבהרות לגבי נסיבות התאונה. כמו כן מבקשת יפן מארצות הברית לשקול את העלאת הספינה הטבועה. במקביל, הושעה מתפקידו מפקד הצוללת, עד שיתקבלו תוצאות החקירה.

ממשלת ארה"ב התנצלה בפני הממשלה היפנית על האירוע המביך. ראש הקבינט היפני אמר בתגובה כי ההתנצלות האמריקאית מעידה על כך שוושינגטון הכירה בכך שהיא אשמה בטביעת הספינה.

הצי האמריקאי מסר כי בהתנגשות היתה מעורבת צוללת גרעינית התקפית בשם גרינוויל, המוצבת בפרל הארבור. ההתנגשות אירעה סמול לשעה שתיים בלילה. הצוללת התנגשה בספינה יפנית ששימשה לאימונים של סטודנטים לדיג. כ-26 דייגים נמשו מהמים לאחר ההתנגשות.

ירכתי הצוללת, שצפה על המים, פגעו בספינת הדייגים שטבעה בתוך דקות ספורות. הקברניט של הספינה היפנית סיפר אחרי התאונה כי: "הרגשתי לפתע בשני זעזועים עצומים, הסתכלתי אחורה וראיתי את הצוללת צפה".

גודלה של הצוללת הוא 110 מטרים והיא נושאת על סיפונה 133 אנשי צוות. צוללת מסוגה יכולה לשאת טילי טומהוק וטורפדו. ספינת הדיג היפנית יצאה למסע לימודים בן חודש וחצי ללכידת דגי טונה. ראש ממשלת יפן הקים צוות חירום למעקב אחר מאמצי ההצלה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully