וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ עוזי ברעם: אני פורש מהחיים הפוליטיים

3.3.2001 / 18:53

"לאחר שנים רבות בכנסת הגעתי למסקנה כי התפטרות היא צעד הנכון"; על ההנהגה הבאה במפלגת העבודה אמר: הייתי תומך בבורג; פינס: התפטרותו מטילה את חובת ההוכחה עלינו, הדור הצעיר

מאת הלית לוי

ח"כ עוזי ברעם הודיע הבוקר על פרישתו מהחיים הפוליטים. "עם תחילתה של מערכת הבחירות הנוכחית לראשות הממשלה שקלתי בכובד ראש להתפטר מהכנסת ולפרוש מהחיים הפוליטיים. עתה משנסתיימה מערכת הבחירות בכישלון צורב ומשעה שהחלטתי לא להתמודד על ראשות המפלגה, לא ראיתי טעם להשעות את התפטרותי זו", אמר ברעם במסיבת עיתונאים שכינס בתל אביב.

ברעם סקר את פעילותו במפלגת העבודה ואחר כך בכנסת במהלך 24 שנים בהן כיהן כח"כ. "אני חש קורת רוח מדרכי הפוליטית שיש בה עשייה ומאבקים", אמר ברעם.

הוא הסביר כי "לאחר שנים כה רבות בכנסת הגעתי למסקנה כי התפטרות היא צעד הנכון, אני מאמין שיש צורך אמיתי בחילופי דורות בהנהגת המפלגה ובכנסת, שיש לקדם ולאלתר אנשים חדשים וצעירים יותר, אולם איני עושה זאת בלב קל". הוא הוסיף שכחבר הנהגה במפלגת העבודה הוא מאמין כי על המפלגה לבחור לעצמה סדר יום לאומי חדש וכי עליה לבחור את המועמד שיעמוד בראשותה ולפעול להתאוששותה מהמהלומה שספגה.

בתשובה לשאלה במי היה תומך להנהגת מפלגת העבודה, לו לא היה פורש, אמר ברעם כי נכון לעכשיו, שהמועמדים היחידים הם בנימין בן אליעזר ואברהם בורג, "הייתי נותן את התמיכה לאברום בורג".

"אין הרבה עוזי בפוליטיקה שלנו"

יו"ר מרצ, יוסי שריד הביע צער על פרישת ברעם. "לאחר הפרישה תהיה הפוליטיקה הישראלית יותר עניה, אין הרבה עוזי בפוליטיקה שלנו והם גם לא עומדים עכשיו בתור", אמר שריד לגלי צה"ל.

ח"כ אופיר פינס, חברו למפלגה של ברעם, אמר כי "ברעם הוא חבר לדרך, הוא מי שהרבה בזכותו מצאתי את דרכי בפוליטיקה הישראלית. בעל יושרה שאינו חושש לומר את אשר לבו. התפטרותו, כמו גם של ברק, מעבירה את נטל ההוכחה לבני דורי שכעת חובת ההוכחה חלה עלינו".

הודעת הפרישה של ברעם באה ימים ספורים אחרי הודעת פרישתו של ח"כ אלי גולדשמידט. אמש שוחח ברעם עם מספר ממקורביו, בהם גם המזכ"ל רענן כהן, והודיע להם על החלטתו. כהן הגיע לביתו של ברעם יחד עם משלחת של העבודה בניסיון לשכנע אותו לא להתפטר. "ברעם ידיד אישי ואדם בעל שיעור קומה. הוא יחסר מאוד למפלגת העבודה", אמר כהן.

התפטרותו של ברעם, מבכירי מפלגת העבודה, היא הפרישה השלישית מאז הבחירות עימה נאלצת להתמודד המפלגה. ברעם, שתקף השבוע בחריפות את ראש הממשלה, אהוד ברק, על התנהלותו בבחירות, מתנגד באופן נחרץ לממשלת אחדות. בישיבת המפלגה ביום חמישי האשים את ברק בתבוסה בבחירות. "לא הדרך נכשלה, ברק נכשל", אמר.

על פי הערכות, ברעם העדיף לפרוש מהפוליטיקה מאחר שהבין כי במידה שמפלגת העבודה תיכנס לממשלת אחדות עם הליכוד סיכויו להיות שר, קלושים.

את מקומו של ברעם בכנסת צפוי לתפוס הח"כ לשעבר מיכה גולדמן. זאת כמובן בהנחה כי מוטי משעני ואפי אושעיה, המועמדים שלפניו, ייכנסו לכנסת לאחר התפטרות ברק וגולדשמידט.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully