וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים מציע לאפשר איסור פרסום שם חשוד

3.3.2001 / 18:53

לפי התיקון לחוק תורחב סמכות בתי המשפט לאסור פרסום שמו של חשוד במקרים בהם יגיעו למסקנה שיש בפרסום כדי לגרום לחשוד נזק חמור


ltpgt
מאת גדעון אלון
lt/pgt

ltpgt
משרד המשפטים יוזם חקיקה שתאפשר לבתי המשפט לאסור פרסום שמו של חשוד לפני שהוגש נגדו כתב אישום פלילי. לפי התיקון לחוק, שיובא בקרוב לאישור הכנסת בקריאה ראשונה, תורחב סמכות בתי המשפט לאסור פרסום שמו של חשוד במקרים בהם יגיעו למסקנה שיש בפרסום כדי לגרום לחשוד נזק חמור ויסברו שיש להעדיף את מניעת הנזק, על פני העניין הציבורי שבפרסום.
lt/pgt

ltpgt
בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי הרחבה זו באה כדי להגן על פרטיותם ועל שמם הטוב של אנשים החשודים בביצוע עבירות. על בתי המשפט יהיה לשקול גם את העניין הציבורי שבפרסום, הן מבחינת הגנה על הציבור וטובת החקירה והן מבחינת העניין הציבורי שבפרסום, בעיקר כאשר מדובר בחשודים שהם אנשי ציבור.
lt/pgt

ltpgt
על פי הצעת החוק, בית המשפט יהיה גם רשאי לנקוט בצעד זה לשם מניעת פגיעה חמורה בפרטיות של אדם שהוזכר בדיון. על פי המצב החוקי הקיים רשאי בית המשפט לאסור פרסום שמו של חשוד רק לשם הגנה על ביטחונם של אנשים ששמותיהם הוזכרו בדיון המשפטי ולא לשם הגנה על פרטיותם. זאת למרות שהזכות לפרטיות מעוגנת בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו.
lt/pgt

ltpgt
הצעת החוק הממשלתית תואמת את המלצות ועדת וינוגרד (ועדה ציבורית לבחינת ההסדרים בענין פרסום מחקירות המשטרה בראשות נשיא ביהמ"ש המחוזי בדימוס אליהו וינוגרד).
lt/pgt

ltpgt
לפני מספר חודשים אישרה גם ועדת החוקה של הכנסת לקריאה ראשונה שלוש הצעות חוק פרטיות שנועדו לאסור פרסום שמו של חשוד. על פי הצעת החוק של הח"כים חיים דרוקמן (מפד"ל) יורי שטרן (האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו) ושמואל הלפרט (יהדות התורה) בית המשפט יאסור פרסום שמו של חשוד וכל פרט שיש בו כדי לזהותו, כל עוד לא הוגש נגדו כתב אישום.
lt/pgt

ltpgt
זאת אלא אם כן ביקש החשוד להתיר את הפרסום או שנשיא בית משפט המוסמך לדון בעבירה המיוחסת לחשוד הורה להתיר את הפרסום מטעמים של טובת הציבור. משרד המשפטים מתנגד להצעה זו, בטענה שהיא גורפת מדי.
lt/pgt

ltpgt
בדיון שקיימה ועדת החוקה של הכנסת בנושא זה בנובמבר אשתקד היה שיוויון בהצבעה לאישור הצעת החוק לקריאה ראשונה. על פי התקנון, במקרה שכזה מועברת הצעת החוק להכרעת המליאה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully