וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס וישראל בעליה נלחמות על תיק הפנים

3.3.2001 / 18:53

פנחסי: אנחנו חייבים להחזיר לעצמנו את הכבוד; ישראל בעליה: אם תשובתו של שרון תהיה שלילית, נשקול תגובתינו; בליכוד מחפשים פתרון; מציעים שהתיק לא יינתן לאף אחת מהמפלגות

הקרב על תיק הפנים, שהיה כל כך מרכזי במערכת הבחירות הקודמת, מתעורר שוב לקראת הקמתה של הממשלה החדשה. ישראל בעליה וש"ס מבקשות חזקה על התיק בתמורה לתמיכתן הבלתי מתפשרת בשרון במערכת הבחירות.

צוות המו"מ של הליכוד נפגש ביום חמישי עם נציגי ש"ס. מזכיר מועצת החכמים של ש"ס, רפאל פנחסי, אמר ל"ידיעות אחרונות" כי "אנחנו חייבים להחזיר לעצמנו את הכבוד לאחר שהתיק נלקח מאיתנו בממשלת ברק. מבחינתנו זה ייהרג ובל יעבור".

אולם גם סיעת ישראל בעליה לא מתכוונת להרים ידיים. נציגי המפלגה הציגו, בפגישתם עם צוות המו"מ הקואליציוני של הליכוד ביום שישי, דרישה חד משמעית לקבל את תיק הפנים. בישראל בעליה מסרו כי "בשבילנו זה לא עניין של כבוד. אם תשובתו של שרון תהיה שלילית, נשקול תגובה בהתאם".

עתה עמלים בליכוד למצוא פתרון לבעיה. נציגי המו"מ של הליכוד, אורי שני, אהוד אולמרט ועו"ד יעקב נאמן, הציעו כי תיק הפנים יופקד בידי איש ליכוד המקובל על ש"ס, כמו ח"כ רובי ריבלין. פנחסי אמר כי במקרה כזה תדרוש ש"ס את תיק האוצר במקום הפנים ואולי אפילו תתפשר על תיק השיכון.

בליכוד מעריכים כי הפתרון לבעיה יימצא אם התיק לא יופקד בידי אף אחת משתי המפלגות. אולמרט אמר כי "ש"ס תהיה בקואליציה, ואני משוכנע שיימצא פתרון לנושא תיק הפנים בצורה שתשביע את רצונם של כל הצדדים".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully