וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים שני, המנכ"ל החדש של נייס: "יש לי ביטחון משום שאני יודע מה צריך לעשות"

3.3.2001 / 18:53


ltpgt
ltbrgt
lt/bgtמאת בועז לוי ltbgt
ביום חמישי בערב, לאחר ההודעה הדרמטית של חברת נייס שהביאה לקריסה במחיר המניה, כינסה ההנהלה את העובדים כדי לדון ברה-ארגון המתוכנן. אזהרת הרווח הפתיעה משקיעים ואנליסטים רבים, שטעו בהערכת עומק המשבר בחברה - למרות אזהרת הרווח הקודמת שפירסמה בסוף דצמבר 2000. בתקופה זו הודיעה נייס כי לא תעמוד בתחזיות לרבעונים הקרובים, וביום חמישי האחרון הודיעה כי לא תגשים גם את התחזיות המתוקנות. בנוסף, הודיעה החברה על פיטורי 20% מכוח האדם ועל פרישתו של יו"ר החברה, בני לוין.
lt/pgt

ltpgt
לוין, אחרון מייסדי נייס המכהן בתפקיד ביצועי, שימש כיו"ר פעיל של החברה במשך כשלוש שנים. המנכ"ל החדש של נייס, חיים שני, שמעתה יקח לידיו את המושכות של אחת מחברות ההיי-טק הגדולות והמוכרות בשוק ההון הישראלי, נכנס לתפקידו לפני כחודש. בראיון ראשון בתפקידו החדש מביע שני אופטימיות רבה, אך משתדל להנמיך ציפיות.
lt/pgt

ltpgt
נייס עוסקת בפיתוח מוצרי הקלטה ואחזור (שליפה) דיגיטליים המיועדים לשדות תעופה, מרכזים פיננסיים ומרכזי שירות לקוחות. הפיתוח החדשני של החברה הוא הנייסוויז'ן, המסוגל להקליט בצורה דיגיטלית מידע המגיע ממצלמות וידאו ומיועד בין היתר לבתי כלא ובתי קזינו.
lt/pgt

ltpgt
"במקרה או שלא, זו הפעם השלישית בקריירה שלי שאני נכנס למקומות שיש בהם בעיות - ובמקרים רבים הבעיות הן דומות", אמר שני ביום שלאחר אזהרת הרווח של החברה. "יש לי ביטחון משום שאני יודע מה צריך לעשות. אני יודע איך לבנות חברה גלובלית חזקה, ואיך ההנהלה שלה צריכה להיראות".
lt/pgt

ltpgt
לפני שהגיע לנייס כיהן שני במשך כשלוש שנים בתפקיד בכיר באפלייד מטריאלס ישראל, ולפני כן עבד כסמנכ"ל פיתוח ושיווק עסקים באורבוטק. אפלייד מטריאלס ישראל כוללת את הפעילות של אופל ואורבוטק מכשור, שנרכשו על ידי הענק האמריקאי לפני יותר מארבע שנים.
lt/pgt

ltpgt
"שתי החברות האלו, שפיתחו מוצרי דיאגנוסטיקה לתעשיית המוליכים למחצה, נקלעו למשבר והפסידו הרבה מאוד כסף בתקופה שלאחר הרכישה", מתאר שני את המשבר הקודם שחווה. "אבל שינויים ארגוניים נכונים הביאו אותן להתאוששות מהירה. בתוך שנתיים הן הגיעו מקצבי מכירות של 100 מיליון דולר בשנה ליותר מחצי מיליארד דולר".
lt/pgt

ltpgt
שני מעיד כי הוא מוצא הרבה נקודות דמיון בין המצב של אפלייד מטריאלס אז למצב של נייס היום: "היעדר פוקוס, מבנה ארגוני לא ברור וחלוקת אחריות מבולבלת, אבל לצד זה טכנולוגיה מצוינת ושווקים עם פוטנציאל גדול". את החודש שעבר מאז נכנס לתפקיד העביר שני בפגישות אינטנסיוויות עם עובדים, מנהלים ולקוחות. "אני חושב שקיבלתי תמונת מצב טובה מדי לגבי מה שורש הבעיות".
lt/pgt

ltpgt
שני מכיר בכך שנייס משדרת בשנים האחרונות אי יציבות ניהולית. בתקופה זו ידע צוות הניהול שלה שינויים רבים, ובכירים רבים אף עזבו את החברה, בהם רוב גרעין המייסדים.
"האתגר הראשון שלי הוא לבנות צוות ניהולי יציב שיודע מה הוא עושה ואיך חברה גדולה צריכה לעבוד", אמר שני. "אני מתכנן להביא לפה אנשים שעבדו איתי בתקופות קודמות ולעבות את מערך הניהול של החברה בשני תפקידים חדשים", אמר.
lt/pgt

ltpgt
התפקיד הראשון שמתכנן שני לאייש הוא נשיא החברה הבת בצפון אמריקה, שהתנהלה ללא נשיא כמעט שנה תמימה; התפקיד השני הוא סמנכ"ל מכירות בינלאומי שיהיה אחראי על המכירות של נייס בשאר העולם.
ltbrgt
lt/bgtנתמקד ביתרון היחסי ltbgt
ב-2000 עברה נייס שינוי ארגוני שכלל חלוקה לחטיבות עסקיות לפי קווי מוצרים. לתוכנית זו החליט שני להכניס "מקצה שיפורים". כמי שניהל מכירות בהיי-טק במשך שנים ארוכות, הוא מתכנן לבצע ארגון מחדש בעיקר בצד המכירות בנייס. "במצב הקודם כל חטיבה עסקית היתה אחראית על המכירות של המוצרים שלה בכל העולם, ולא היתה אחריות ברמה של אזור. לדעתי זה לא היה נכון", אמר שני.
lt/pgt

ltpgt
"הפעילות של נייס בארה"ב התפתחה בשנים האחרונות כתוצאה מהרבה רכישות טכנולוגיות קטנות ולא כתוצאה מתכנון אסטרטגי מסודר", הוסיף. "לב העצבים של החברה הבת מפוצל כיום בין וונקובר לניו ג'רסי, מה שמקשה מאוד על הבקרה והשליטה". שני מתכנן למזג את עשרת הסניפים של נייס בצפון אמריקה לשני מרכזים חזקים - בניו ג'רסי ובדנוור - ולעוד כמה משרדים קטנים.
lt/pgt

ltpgt
אלמנט מרכזי נוסף של הארגון מחדש שמתכנן שני הוא צמצום פעילויות הייצור. "אנו מייצרים טוב, אבל חברה צריכה להתמקד ביתרון היחסי שלה", אומר שני. להערכתו, חלק הייצור שיצא החוצה לקבלני משנה בישראל ובארה"ב יגיע לכ-50% מגודלו כיום. ב-2001 מתכננת נייס לחסוך 18 מיליון דולר באמצעות צמצום 20% מכוח האדם שהיא מעסיקה. "ייתכן שהחברה גדלה מבחינת כוח אדם עם ציפייה קדימה שלא היתה ריאלית", אמר שני.
lt/pgt

ltpgt
בשיחת הוועידה של הנהלת נייס עם האנליסטים ביום חמישי פרשה החברה תחזיות ל-2001, הנמוכות בצורה משמעותית מכל התחזיות הקודמות. ברבעון הראשון של 2001 צופה החברה מכירות בהיקף של 25 מיליון דולר לכל היותר. לאור העובדה כי לפני אזהרת הרווח של דצמבר הסתכמו הציפיות ממכירות ב-46 מיליון דולר, תהו אנליסטים רבים כיצד יכולה להתרחש צניחה כה חדה ומהירה, במיוחד כאשר חברות אחרות בתחום מדווחות על ביקושים ערים למוצרים.
lt/pgt

ltpgt
"היעדים שאנו מציבים לעצמנו הם בוודאי יותר שאפתניים ממה שאנו מפרסמים, וזה דבר מקובל אצל חברות כמונו", אמר שני. "אנו הנהלה חדשה והחלטנו לפרסם, לרבעון אחד בלבד, הנחות שמרניות מאוד בגלל העובדה שהחברה עוברת שינוי.
lt/pgt

ltpgt
"כדי שהחברה תצליח ב-2002 אני חייב לעשות שינוי מהותי, וצריך להבין שזה כולל צעדים כואבים. אם אני לא אעשה את השינוי הזה אולי אפשר יהיה לסחוב רבעון או שניים עם תוצאות קצת יותר טובות, אבל בסופו של דבר החברה לא תוכל לגדול ולהצליח", הוסיף.
שני מסביר את מקדם הבטיחות הגבוה של החברה בשקיפות הנמוכה של ההכנסות. "לצערי הרב החברה עובדת עם שקיפות מאוד נמוכה, שמשמעותה היא שבסוף כל רבעון

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully