וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון וערפאת צפויים להיפגש בקרוב

3.3.2001 / 18:53

הפגישה תיערך לאחר הקמת הממשלה החדשה; השניים שוחחו בטלפון ביום שישי; יו"ר הרשות ביקש הסרת הסגר וסיוע כלכלי, ראש הממשלה הנבחר מתנה את ההקלות ואת המשך המו"מ בהפסקת האלימות

ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, ייפגש עם ראש הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, לאחר שייכנס לתפקידו. כך סוכם בין השניים בשיחת הטלפון שהתקיימה ביניהם ביום שישי.

יועצו של ערפאת, נביל אבו רודינה הגדיר אתמול את האווירה בשיחה כ"טובה מאוד". לדבריו, "התחלנו את היחסים עם שרון בדרך חיובית וברגל ימין, אולם עדיין מוקדם לומר אם היחסים יהיו כאלה גם לאחר ששרון ייכנס לתפקידו כראש ממשלה".

לאחר ניצחונו של שרון בבחירות שלח ערפאת איגרת ברכה לראש הממשלה הנבחר וזה השיב לו באיגרת תשובה. שיחת טלפון בין השניים היתה רק עניין של זמן.

"ידיעות אחרונות" מדווח כי ביום שישי שוחחו השניים בטלפון כעשר דקות. שרון התנה את המשך המשא ומתן עם הפלסטינים בהפסקת האלימות. ערפאת ביקש להקל על הסגר המוטל על השטחים, שרון אמר כי הדבר יעשה ברגע שתהיה יציבות ביטחונית.

יו"ר הרשות הפלסטינית גם ביקש משרון סיוע כלכלי, "אין לנו הכנסה. התושבים ממש על סף רעב". שרון ענה בתגובה כי הוא מוכן לעשות את כל ההקלות הדרושות, "אבל זה חייב לבוא אחרי הפסקה מוחלטת של האלימות ומלחמה של הרשות הפלסטינית נגד הטרור".

גם האמריקאים מעוניינים בפגישה בין המנהיגים. באיגרת הברכה ששלח מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, שאמור להגיע לאזור בעוד שבועיים, הוא ציין כי פגישה בין השניים תהיה מועילה מאוד.

ח"כ אחמד טיבי הכחיש הבוקר בגלי צה"ל את הידיעה כי בשיחה בין שרון וערפאת דובר על פגישה. "המילה 'פגישה' לא הוזכרה, דובר על חידוש המו"מ בכל הרמות", אמר טיבי.

"אם לא יהיה מו"מ על ירושלים, ניפגש בגלגול הבא"

"יש לנו עניין בהסדר. גם מפלגת העבודה מבינה שצריך לכונן הסדר ביניים, אחרי שהתוכנית ללכת על הסדר קבע נכשלה", אמר שרון אתמול ל"מעריב". ראש צוות המו"מ הפלסטיני, סאיב עריקאת, אמר כי "אם שרון לא ינהל מו"מ על ירושלים, לא על זכות השיבה של הפליטים, לא על ההתנחלויות ובכוונתו לשמור על 58 אחוז משטח הגדה המערבית ועזה, ניפגש בגלגול הבא".

בצד הפלסטיני הביעו בסוף השבוע אכזבה מההודעה האמריקאית ומהודעת ברק על כך שכל ההבנות שהושגו בטאבה אינן מחייבות את הממשל החדש בישראל. בלשכת ערפאת חזרו והבהירו בסוף השבוע כי הפלסטינים דורשים חידוש המו"מ מהנקודה בה הופסק.

"אנחנו לא עומדים להתחנן בפני שרון לקבל הסכם. הוא צריך לדעת כי הוא לא מפחיד אותנו", אמר נביל שעת'. לדבריו יש להכניס את שרון ל"בידוד בינלאומי", אם ימשיך ב"מדיניותו הקיצונית נגד הפלסטינים".

בימים הקרובים ייצא ערפאת לקהיר לדון עם הנשיא המצרי, חוסני מובארק, בהתפתחות המדינית בעקבות ניצחונו של שרון.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully