וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ על אחדות יימשך מחר: העבודה תדרוש העברת התנחלויות

3.3.2001 / 18:53

בליכוד מתרשמים מכוונותיה של מפלגת העבודה; תדרוש הבהרות מדיניות נוספות; שרון הציע לפרס להיות שר החוץ; מתכוון למנות שר ערבי מוסלמי; ייפגש מחר לראשונה עם יהדות התורה


המשא ומתן בין העבודה לליכוד על כינונה של ממשלת אחדות, יימשך מחר בבוקר בהשתתפות צוותים מצומצמים. בליכוד מתרשמים מכוונותיה של מפלגת העבודה ומצפים להתקדמות מהירה. מחר צפוי צוות העבודה להעביר את תגובותיו להצעות שקיבל ביום חמישי בלילה.

מחר ייפגשו ראש הממשלה היוצא, אהוד ברק, וראש הממשלה הנכנס, אריאל שרון. השניים יפגשו בלשכת ראש הממשלה בירושלים. שרון, שנפגש ביום שישי עם ברק שב והציע לו את תפקיד שר הביטחון. אולם גם דני יתום, מקרובו של ראש הממשלה, וגם השר יוסי ביילין העריכו במהלך סוף השבוע כי ברק לא יענה להצעה כזו.

הליכוד הציע לעבודה שותפות מלאה, כולל מספר תיקים זהה, ושניים מתוך שלושת התיקים הבכירים: חוץ ביטחון ואוצר, על פי בחירת העבודה. מנגד, ביקשו במפלגת העבודה לברר מהי התוכנית המדינית של שרון. בנוסף, צפוי צוות העבודה לעלות תביעות בנושא המדיני הכוללות את הדרישה להמשך המשא ומתן עם הפלסטינים, הסכמת הליכוד להקמת מדינה פלסטינית מפורזת, הפסקת הבנייה בהתנחלויות, והעברת התנחלויות קיימות לגושי התיישבות. עוד צפוי לדרוש הצוות לכבד הסכמים עליהם חתמה הממשלה היוצאת.

התוכניות של שרון: שר ערבי; ופרס שר החוץ


שרון הביע במהלך סוף השבוע את רצונו למנות את השר לפיתוח אזורי שמעון פרס, לשר החוץ בממשלתו החדשה. כך אמר היום גורם רשמי בישראל לסוכנות הידיעות אי.פי.

שרון ופרס לא נפגשו מאז הבחירות, אולם לדברי הגורם הודיעו יועציו של שרון ליועציו של פרס כי ראש הממשלה הנבחר רוצה את השר לפיתוח אזורי בממשלתו.

עוד התברר במהלך סוף השבוע כי שרון החליט למנות שר ערבי מוסלמי בממשלתו. ההצעה הועלתה ביום שישי בשיחה שקיין חבר צוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד, אורי שני, עם ראשי הסיעות הערביות. בשיחה דובר על אפשות צירופן של הסיעות הערביות, המונות עשרה חברי כנסת לקואליציה ועל מינויו של ח"כ ערבי מוסלמי לראשונה בישראל, לשר.

העיתונאי יואב יצחק שפרסם את הידיעה טוען כי בכוונת שרון למנות שר כזה, הן בממשלה רחבה והן בצרה. ראשי הסיעות הערביות, על פי הידיעה, הופתעו מההצעה כשאחד הבכירים אמר כי זו הפעם הראשונה שבה מוזמנים ראשי הסיעות הערביות למשא ומתן קואליציוני במטרה לצרפן לממשלה.

מחר בשעות הצהריים תתקיים פגישה ראשונה בין נציגי הליכוד לצוות המו"מ של יהדות התורה ואחר כך עם צוות המשא ומתן שכבר נפגש עימם בשבוע הבא.




0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully