וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מתנצלת בפני יפן על הטבעת ספינת הדיג

3.3.2001 / 18:53

תשעה מנוסעי הספינה, ביניהם תלמידי תיכון עדיין נעדרים; החיפושים אחריהם נמשכים בצל החשכה; התאונה אירעה כשצוללת גרעינית התנגשה בספינת הדיג; ממשלת יפן דורשת הסברים


יפן דורשת הסבר מלא מארה"ב לתאונת השיט במהלכה טבעה סירת דיג יפנית לאחר שצוללת גרעינית של הצבא האמריקאי התנגשה בה סמוך להוואי.

תשעה מהאנשים שהיו על הספינה, עדיין נעדרים וכוחות גדולים של הצי האמריקאי מחפשים אחריהם בסיוע מסוקים. אולם בשל רדת החשיכה וזרמים חזקים באוקיאנוס החילוץ התעכב מעט והסיכוי למצוא ניצולים יורד. "אנחנו עדיין מקווים, אבל ככל שהשעות עוברות נמוג הסיכוי למצוא ניצולים", אמר מפקד משמר החופים בהונולולו.

על ספינת הדייג היו 35 בני אדם, בהם 11 תלמידי תיכון ושני מורים שיצאו לסיור מטעם בית ספר . 26 מהנוסעים חולצו בשלום.

ממשלת ארה"ב התנצלה בפני הממשלה היפנית והחלה לחקור את האירוע. ראש הקבינט היפני אמר בתגובה כי ההתנצלות האמריקאית מעידה על כך שוושינגטון הכירה בכך שהיא אשמה בטביעת הספינה.

הצי האמריקאי מסר כי בהתנגשות היתה מעורבת צוללת גרעינית התקפית בשם גרינוויל, המוצבת בפרל הארבור. ההתנגשות אירעה סמול לשעה שתיים בלילה. הצוללת התנגשה בספינה יפנית ששימשה לאימונים של סטודנטים לדיג. כ-26 דייגים נמשו מהמים לאחר ההתנגשות.

ירכתי הצוללת, שצפה על המים, פגעו בספינת הדייגים שטבעה בתוך דקות ספורות. הקברניט של הספינה היפנית סיפר אחרי התאונה כי: "הרגשתי לפתע בשני זעזועים עצומים, הסתכלתי אחורה וראיתי את הצוללת צפה".

גודלה של הצוללת הוא 110 מטרים והיא נושאת על סיפונה 133 אנשי צוות. צוללת מסוגה יכולה לשאת טילי טומהוק וטורפדו. ספינת הדיג היפנית יצאה למסע לימודים בן חודש וחצי ללכידת דגי טונה. ראש ממשלת יפן הקים צוות חירום למעקב אחר מאמצי ההצלה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully