וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בנורבגיה: הממשלה התירה לצוד זאבים בניגוד להסכמים בינלאומיים

3.3.2001 / 18:53

לטענת ממשלת נובגיה יש להרוג 9 זאבים האחראים למותן של 600 כבשים; ההחלטה מעוררת סערה בנורבגיה ובשבדיה השכנה; עומדת בניגוד גמור לפרוייקט שמירה על הזאבים שהחל לפני עשור


סערה ציבורית בנורבגיה בעקבות היתר שנתנה הממשלה לירות למוות בלהקת זאבים החשודה בטרף של יותר מ-600 כבשים בשנה האחרונה.
ההחלטה, מעיבה על היחסים עם המדינה השכנה, שבדיה, ומעוררת מחלוקת קשה בין שוחרי איכות הסביבה לבין הממשלה. אלו טוענים כי ההחלטה נוגדת את החוק לשימור הזאבים, שנחקק לפני עשור והתקבל בשאר מדינות סקנדיביה.

הזאב, היא חיה מוגנת בכל רחבי אירופה. אולם ממשלת נובגיה טוענת כי תשעה מתוך 100 הזאבים הנמצאים במדינה, חייבים למות כיוון שהם גורמים נזק למשקים באזור הצפוני של הבירה, אוסלו.

24 ציידים, רכובים על מזחלות שלג ורכבים מיוחדים קיבלו אישור מיוחד לצייד הזאבים. האישור תקף עד חודש אפריל והוא כולל אישור לירי ממסוק, על פי הצורך. במשך היממה האחרונה ניסו הציידים לאתר את הזאבים, על רקע הפגנות מחאה של ארגוני הסביבה. אלו ניצבו בסמוך לאזור הצייד, כשהם לא נותנים לערמות השלג להפריע למחאתם.

אנשי איכות הסביבה זועמים על ההחלטה ומאיימים להפריע בכל דרך למבצע, כולל שימוש בכדורים פורחים במטרה לשבש את פעולתם של הציידים. למתנגדים לתוכנית מצטרפים גם רשויות המדינה השכנה, שבדיה. גם הם טוענים כי מדובר בהפרה של תקנה עליה חתמו כל מדינות סקנדיביה. בשבדיה טוענים כי הריגתם של הזאבים עשויה לשבש את מבצע הצלה הנערך במשותף בעשור האחרון.

אולם ממשלת נורבגיה לא מניחה להתנגדויות להפריע להמשיך במבצע. היא ממשיכה לדבוק בגרסה לפיה להקת הזאבים המדוברת מזיקה לגידולים ולמשקים בסביבה. לטענתה הזאבים הפראיים אחראים על הריגתם של יותר מ-600 כבשים באזור. לטענתם, חורגים הזאבים מהאזור שהוקצה לפרוייקט השיקום ועל כן יש להורגם. "אנחנו לא שונאי זאבים, אבל אנחנו גם צריכים לחיות פה", אמר בכיר באזור.

ליאונרד מיקלסן, העומד בראש צוות הציידים, אמר על ההתנגדות למעשיו, "זו בהחלט מעורר רגשות. אבל אני חושב שכל האנשים מבינים שאנחנו עושים את העבודה שלנו". על הציד עצמו אמר, "זו עבודה קשה, זאבים הם חיות חכמות מאוד עם חושים טובים"

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully