וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגעים לאחדות: העבודה תדרוש הפסקת הבניה בהתנחלויות

3.3.2001 / 18:53

השיחות בין צוותי הליכוד לעבודה ייתחדשו מחר; דני יתום מעריך: ברק לא יכהן כשר ביטחון בממשלת שרון; "היינו יותר שפנים מסכינאים", אמר חיים רמון על ראשי מפלגת העבודה



צוותי המשא ומתן של הליכוד והעבודה ייפגשו מחר בצהריים בירושלים, כדי להמשיך בדיונים הקואליציוניים. מהעבודה נמסר כי בפגישה יועלו תביעות בנושא המדיני, הכוללות את הדרישה להמשיך במשא ומתן המדיני, את הסכמת הליכוד להקמת מדינה פלסטינית מפורזת. כמו כן, ייתבע צוות המשא ומתן של העבודה להפסיק להקים התנחלויות חדשות ולהעביר התנחלויות קיימות לגושי התיישבות. עוד ידרוש הצוות של העבודה לכבד הסכמים עליהם חתמה הממשלה היוצאת.

ראש המטה המדיני-בטחוני במשרדו של ראש הממשלה היוצא אהוד ברק, דני יתום, העריך היום כי ברק לא יכהן כשר ביטחון בממשלת אחדות. "ברק הודיע על כוונתו לפרוש וכך יעשה", אמר יתום. הוא הוסיף כי ברק העריך כי תוצאות הבחירות יהיו שונות מתוצאות הסקרים, ולא פינה את מקומו לפרס כי סבר שמועמדותו של פרס לא תביא לשינוי מהותי.

מלחמות הירושה במפלגת העבודה ממשיכות גם היום. חיים רמון חזר וקרא היום לאהוד ברק לפרוש מיד מהחיים הפוליטיים. "הוא אחראי ישירות לתבוסה. האיש נכשל, לא הדרך", אמר רמון והוסיף כי הוא מתנגד לכך שברק ייענה להצעת ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, לכהן כשר ביטחון בממשלת האחדות שתוקם.

רמון הוסיף כי ראשי מפלגת העבודה היו צריכים לפעול ביתר נחישות להחלפת ברק לפני ההתמודדות, ובכך היה נמנעת אולי התבוסה. "היינו יותר שפנים מסכינאים", אמר רמון. הוא טען כי אין לבוא בטענות לראשי המפלגה, והוא ביניהם, על כי לא סייעו לברק, משום שראש הממשלה לא התייעץ באף אחד. בנוגע לתוכניותיו לעתיד, אמר רמון כי אינו מוציא מכלל אפשרות שבעתיד יתמודד מול אברהם בורג על ראשות המפלגה.

"אני מקווה שפרישתי תגרום לרעידת אדמה במפלגה".

עשרות מראשי התנועה הקיבוצית ופעיליה הגיעו הבוקר לביתו של ח"כ אלי גולדשמידט בקיבוץ דגניה במטרה לשכנעו לחזור בו מהחלטתו לפרוש מהכנסת ומהחיים הציבוריים, או לפחות לדחות את פרישתו בכמה ימים. גולדשמידט, נציגה היחיד של התנועה הקיבוצית בכנסת, דחה את הפצרות חבריו ושב על עמדתו כי נדהם למצוא במפלגתו תופעה של תככים ואגו אישי הגוברים על האינטרסים של המדינה. לדבריו, הוא מקווה כי פרישתו תגרום לרעידת אדמה במפלגה.

גולדשמידט, ששימש כראש מטה ההסברה של ברק בבחירות, הודיע על פרישתו מהכנסת בתוכנית "משעל חם" בשבוע שעבר. הוא נימק זזאת בתחושתו כי מפלגת העבודה הפכה למאורה של סכינאים.

פרס: "הייתי מנצח את שרון"

השר שמעון פרס עדיין לא נרגע מכך שלא התאפשר לו להתמודד. בראיון לחדשות ערוץ 2 אמר אמש פרס כי "לו הייתי מתמודד הייתי מנצח את שרון. הסקרים הראו בשבוע האחרון שהייתי מקבל 51 אחוזים לעומת 47 של שרון. רציתי להתמודד כדי להציל אותנו מהמפולת בבחירות".

פרס תקף בראיון את יו"ר מרצ יוסי שריד, על כך שלא איפשר לו להתמודד: "אם שריד ראה את הנולד כפי שאמר, הוא כנראה ראה שאנו מפסידים ב-25 אחוזים". פרס התייחס גם להצעתו של שריד לפיה מועמד השמאל לראשות הממשלה יבחר גם על דעתה של מרצ. "אני מוכן לזה על פי עקרון ההדדיות של נתניהו - אנחנו נבחר בתמורה את יושב ראש מרצ הבא". פרס הוסיף כי לדעתו על ממשלת העבודה להצטרף לממשלת אחדות לאומית בראשות הליכוד, וכי לדעתו לא הגיע הקץ לתהליך השלום. "אני מאמין שערפאת עוד יגיע לפגישה בחוות השקמים", אמר.

גורם רשמי אמר לסוכנות הידיעות איי.פי כי ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, הביע את רצונו למנות את השר לפיתוח אזורי, שמעון פרס, לשר החוץ בממשלתו החדשה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully