וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מציינת 22 שנה להפיכה האיסלאמית

3.3.2001 / 18:53

אלפי בני אדם התכנסו ב"כיכר החירות" בטהרן, בה נערך טקס לציון התמוטטות המונרכיה האיראנית; אתמול נפצעו עשרות מפגינים ורבים נעצרו בהפגנת מחאה של הסטודנטים נגד המשטר

ברחבי איראן מציינים היום את יום השנה ה-22 למהפיכה האיסלאמית, שהתרחשה ב-1979. מאות אלפי בני אדם התכנסו ב"כיכר החירות" שבמערב טהרן. בכיכר נערך היום טקס לציון מנהיג המהפיכה, האיאתוללה חומייני, ולציון התמוטטותה של המונרכיה האיראנית וראשית עידן הרפובליקה האיסלאמית. הטקס פתח את החגיגות שיימשכו עשרה ימים.

במהלך עימות אלים עם המשטרה האיראנית נפצעו אתמול 20 מפגינים ויותר ממאה נעצרו, בהפגנת סטודנטים נגד המשטר האיסלאמי. בהפגנה השתתפו אלפי צעירים שנשאו שלטים וקראו סיסמאות בעד חופש הביטוי ונגד המשטר. השוטרים הסתערו על המפגינים, היכו אותם ושברו את שלטיהם. סטודנטים רבים נמלטו מהפארק בצפון טהרן, בו נערכה ההפגנה, מאימת כוחות הביטחון שהשתלטו על מתחם ההפגנה והרחובות הסמוכים לו.

ההפגנה התכנסה בראשותן של קבוצות האופוציזיה שגלו מאיראן, ערב המהפיכה האיסלאמית. במהלך השנה האחרונה נעצרו ונכלאו מנהיגי סטודנטים ופעילים פרו-דמוקרטים וכמה עשרות עיתונים הוחרמו, כשגילו התנגדות לרפורמות החברתיות והפוליטיות של נשיא איראן, מוחמד חתאמי. ההתנגדות באה לידי ביטוי בשורה של תקריות והפגנות נגד המשטר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully