וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני יתום: ברק לא יכהן כשר ביטחון בממשלת שרון

3.3.2001 / 18:53

"ברק הודיע על כוונתו לפרוש - וכך יעשה", אמר ראש המטה הבטחוני מדיני של ראש הממשלה היוצא; אתמול הציע שרון לברק לכהן כשר הביטחון בממשלתו; ברק תומך בהצטרפות לממשלת שרון

ראש המטה המדיני -בטחוני במשרדו של ראש הממשלה היוצא אהוד ברק מעריך כי הוא לא יכהן כשר ביטחון בממשלת אחדות. "ברק הודיע על כוונתו לפרוש וכך יעשה", אמר יתום.

הוא הוסיף כי ברק העריך כי תוצאות הבחירות יהיו שונות מתוצאות הסקרים, ולא פינה את מקומו לפרס כי סבר שמועמדותו של פרס לא תביא לשינוי מהותי. יתום אמר את הדברים בראיון ליומן השבת של קול ישראל.

אתמול בצהריים נפגשו ברק וראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון. השניים דנו בנושאים שונים הקשורים להעברת השילטון. בתחילת הפגישה הם סירבו לענות לשאלות עיתונאים, אולם בקול ישראל דווח כי שרון שב והציע לברק לכהן כשר ביטחון בממשלתו. מאוחר יותר נפגש שרון עם הרמטכ"ל, עם שגריר מצרים בישראל ועם נציגו של מזכ"ל האו"ם באזור. בשבוע הבא ייוועד שרון עם ראשי השב"כ והמוסד.

בניגוד למה שאומר היום יתום, המקורב לברק, הרי ששלשום הפתיע ראש הממשלה היוצא את אנשי מרכז מפלגת העבודה, כשקרא מעל דוכן הנואמים להיענות להצעתו של שרון ולהצטרף לממשלת אחדות. "עם ישראל רוצה אחדות ולכן אני ממליץ, גם אם זה לא הדבר הכי נוח שבעולם, לא לעצום את העיניים ולא לסגור את האוזניים לרצונו של העם".

אתמול המשיך צוות המו"מ של הליכוד להרכבת הממשלה בפגישות עם נציגי המפלגות השונות. אתמול נפגשו חברי צוות הליכוד, עורך הדין יעקב נאמן, מנכ"ל הליכוד אורי שני וראש עירית ירושלים אהוד אולמרט, עם אנשי המפד"ל. במהלך הפגישה דרשו נציגי המפד"ל מהליכוד שני תיקים במקרה שתוקם ממשלה צרה - תיק החינוך ותיק התקשורת. אם תוקם ממשלת אחדות, דבר בו רוצה מאוד המפד"ל, תדרוש המפלגה את תיק החינוך בלבד.

בכוונת המפד"ל להציג קווים מדיניים נוקשים כתנאי להצטרפותם לקואליציה.

שלשום התקיימו מספר פגישות עם מפלגות שונות, כשהגורלית ביותר היתה עם נציגי מפלגת העבודה. צוות המו"מ של הליכוד הציע לעבודה להצטרף לממשלה כשותפה שווה ולקבל שניים מתוך שלושת התיקים הבכירים בממשלה: אוצר, ביטחון וחוץ. הליכוד הציע גם שלעבודה יהיו יותר שרים מאשר לליכוד.

למרות זאת, נציגי מפלגת העבודה, חיים רמון, דליה איציק, רענן כהן ואופיר פינס סירבו להתייחס בפגישה לפרטי ההצעה ובמקום זאת ביקשו לדעת את קוויה המדיניים של ממשלת שרון. בתגובה הקריאו להם חברי צוות המו"מ של הליכוד, אהוד אולמרט, אורי שני ויעקב נאמן את קווי היסוד של ממשלת ברק.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully