וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשעה נעדרים בעקבות התנגשות צוללת אמריקאית בספינת דיג

3.3.2001 / 18:53

ההתנגשות אירעה הלילה סמוך לחופי הוואי; הצוללת הגרעינית התנגשה בספינה יפנית ללימוד דיג; תלמידים שהיו על סיפונה עדיין נעדרים; הפנטגון: נסיבות התאונה נבדקות


צוללת גרעינית של צבא ארצות הברית פגעה הלילה בסירת דיג יפנית סמוך להוואי. תשעה דייגים עדיין נעדרים. על ספינת הדייג היו 35 בני אדם, בהם מספר תלמידי תיכון.

"אנחנו עדיין מקווים, אבל ככל שהשעות עוברות נמוג הסיכוי למצוא ניצולים", אמר מפקד משמר החופים בהונולולו.

הצי האמריקאי מסר כי בהתנגשות היתה מעורבת צוללת גרעינית התקפית בשם גרינוויל, המוצבת בפרל הארבור. ההתנגשות אירעה סמול לשעה שתיים בלילה. הצוללת התנגשה בספינה יפנית ששימשה לאימונים של סטודנטים לדיג. כ-26 דייגים נמשו מהמים לאחר ההתנגשות.

"בשלב זה אנחנו יודעים שצוללת של ארצות הברית, ששטה על פני המים במסגרת תרגיל הצלה פגעה בספינת מנוע", אמרה קולונל ג'נסין סומר, דוברת הצי בפנטגון. "ספינת המנוע שקעה מיד". על הצוללת לא נראו סימני פגיעה. דוברת הצי מסרה כי הצי יערוך חקירה מקיפה לבדיקת נסיבות התאונה. מהבית הלבן נמסר כי הנשיא עודכן בפרטי התאונה.

גודלה של הצוללת הוא 110 מטרים והיא נושאת על סיפונה 133 אנשי צוות,. צוללת מסוגה יכולה לשאת טילי טומהוק וטורפדו. ספינת הדיג היפנית יצאה למסע לימודים בן חודש וןחצי ללכידת דגי טונה. ראש ממשלת יפן הקים צוותחירום למעקב אחר מאמצי ההצלה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully