וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: אני מצפה משרון להמשיך בתהליך השלום

3.3.2001 / 18:53

לשכת שרון: בשיחה עם ערפאת אתמול לא נקבעה פגישה ביניהם; מזכיר המדינה האמריקאי יערוך ביקור בזק במזרח התיכון בסוף החודש; בתקריות ירי הלילה בשטחים נהרג נער פלסטיני בן 16

נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, אמר הלילה כי הוא מצפה מראש ממשלת ישראל הנבחר, אריאל שרון, להמשיך בתהליך השלום. בשיחת טלפון בין הנשיא האמריקאי לבין יו"ר הרשות הפלסטינית יאסר ערפאת ביקש בוש מערפאת לתת לשרון הזדמנות להרכיב את ממשלתו ולפעול למען השלום במזרח התיכון. בוש הוסיף כי הוא מקווה שהציבור הפלסטיני מבין שחילופי השלטון בישראל אינם מצביעים על כך שהשלום לא יוכל להתקדם.

מחלקת המדינה האמריקאית הודיעה אמש כי מסעו הראשון של מזכיר המדינה, קולין פאוול, מחוץ לגבולות ארצות הברית יהיה למזרח התיכון, ב-26 בפברואר.

פאוול יצא לביקור בזק של 72 שעות, במהלכו יסייר במצרים, סעודיה, ירדן, הרשות הפלסטינית, כווית וישראל. בביקורו בישראל ייפגש פאוול עם שרון, עם ראש הממשלה היוצא אהוד ברק ועם גורמי צבא בכירים. בעזה ייפגש פאוול עם ערפאת.

פאוול אמר אתמול: "הייתי רוצה שהביקור יהיה ארוך יותר. מטרת הביקור היא החלפת דעות עם ידידים, בעיקר מישראל והגדה המערבית ועזה, כדי להעריך את המצב". פאוול אמר כי אין משמעות לכך שאינו מבקר בסוריה, והוסיף כי הוא שומר לעצמו את הזכות לשנות את דעתו.

בשטחים היו הלילה מספר תקריות ירי. סמוך לנווה דקלים היו חילופי אש והושלכו רימונים לעבר עמדת צה"ל. גם בבית לחם, רמאללה וטול כארם נמסר על תקריות ירי. הפלסטינים דיווחו על נער בן 16 שנהרג, לא היו נפגעים לכוחות צה"ל.

ערפאת בירך את שרון על ניצחונו ועל הנכדים החדשים


גורמים בכירים בלשכת שרון מבהירים הבוקר כי בשיחת הטלפון בין שרון לערפאת, אתמול, לא נקבעה פגישה ביניהם, וכי שרון עומד על עמדתו כי לא ינוהל מו"מ תחת אש.

אתמול בצהריים טילפן ערפאת, לשרון ובירך אותו על נצחונו בבחירות ועל הולדת נכדיו. שרון הודה לו על הברכות, אמר כי על ישראל והפלסטינים למצוא דרך שתמשיך את תהליך השלום, והוסיף שהתנאי להמשך התהליך הוא הפסקה מוחלטת של הטרור.

שרון אמר לערפאת כי "ביטחון מוחלט לשני העמים הוא הדבר החשוב ביותר לשני הצדדים ובלעדיו לא יהיה שלום". הוא הוסיף כי בכוונתו לבצע הקלות בתנאי המחייה של הפלסטינים ולהמשיך להילחם במבצעי פעולות הטרור.

חבר צוות המו"מ הפלסטיני, סאיב עריאקת, אומר כי שרון מנסה לבטל את הבסיס לתהליך השלום. בראיון שנתן הבוקר לרדיו פלסטין אומר עריקאת כי אם שרון רוצה בהסכם אי לוחמה, עליו לסיים את הכיבוש. עריקאת מותח ביקורת על הודעת המימשל האמריקאי, כי אינו מחוייב להצעות קלינטון. ההודעה מסייעת לאריאל שרון ועל מימשל בוש להודיע כי הוא מחוייב להחלטות האו"ם.

בתוך כך הודיע אתמול ארגון הג'יהאד האיסלאמי על כוונתיו להמשיך ולבצע פיגועים נגד ישראל. עבדאללה אל-שמי, ממנהיגי הארגון אמר: "המלחמה הקדושה לא תיפסק לעולם. התקפות הפיצוצים בלב האויב יימשכו". במהלך עצרת בעזה, הוסיף אל-שמי ואמר, "הפיצוצים יימשכו לא רק בשטחי 1967, אלא בכל פלסטין, מהנילוס לים ומהצפון לדרום". הוא הוסיף כי "אנחנו מאשרים שמשימות הפיצוצים יימשכו כדי ליצור מאזן של טרור. ההרס של ערי וכפרי האויב וההרג של מתנחלים יימשך. אז, תתכונן, שרון".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully