וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיד האינטרנט: יישומי תוכנה למכשירים ניידים

3.3.2001 / 18:53

מיקרוסופט וסאן נלחמות על הבכורה בתחום החדש


ltpgt
ענקיות התוכנה וציוד התקשורת פותחות בימים אלה במרוץ חדש, שתכליתו למחשב לא רק את עבודת האדם אלא גם את פעולותיו בבית. סאן מיקרוסיסטמס ומיקרוסופט הכריזו לאחרונה כי החלו לפתח את המערכות המובנות (embedded systems) שיוכלו לשלוט על כל מוצר אלקטרוניקה, החל מרובוטים בתעשייה וכלה במקררים ושואבי אבק ביתיים.
lt/pgt

ltpgt
בכנס שערכה מיקרוסופט בלאס וגאס ב-6 בפברואר, הודיע מנכ"ל החברה, סטיב באלמר, על שיתוף פעולה בין ענקית התוכנה ליצרניות שבבים מובילות, כמו אינטל 10003622-MRQ וחברת ARM (סימול ARMHY) שמטרתו לפתח שבבים מיוחדים למערכות המובנות של מיקרוסופט. מנגד, סאן מיקרוסיסטמס ערכה כנס בסן פרנסיסקו, במהלכו הציגה את תוכניתה לבנות שירותי תקשורת חדשים על בסיס שפת התכנות ג'אווה.
lt/pgt

ltpgt
במסגרת תוכנית ששמה Microsoft.NET שואפת החברה ליישם מוצרי תוכנה מסוג Windows במערכות כגון מכונות קזינו ומכשירי כף יד. שמה של התוכנית המתחרה של סאן הוא Sun.ONE, במסגרתה יפותחו שירותים חדשים, שיאפשרו חיבור של יישומים שונים, כגון דואר אלקטרוני, יישומי מסחר אלקטרוני, תוכנות גבייה, ביצוע עסקות מקוונות ועוד.
ltbrgt
lt/bgtסאן: 3 מיליארד דולר בפיתוח תוכנה תוך 3 שניםltbgt
יו"ר סאן, סקוט מקנילי, מציין כי שאיפתה של החברה היא ליצור סביבת עבודה משותפת לכל יישומי התוכנה העיקריים באינטרנט. עבור סאן מדובר במהלך מהפכני, שכן עד כה עסקה החברה בשרתים גדולים ובסוגים נוספים של ציוד תקשורת. לאחר שהוכפשה לא פעם על ידי מיקרוסופט, על כך שאינה מבינה דבר במחשבים, השקיעה סאן 3 מיליארד דולר בפיתוח תוכנה בשלוש השנים האחרונות. במקביל רכשה סאן מספר חברות בתחום התוכנה, כגון Star Division ,Forte Systems ו-iPlanet E-Commerce.
lt/pgt

ltpgt
שתי הענקיות פתחו במהלך כדי להספיק ולתפוס עמדות בתחום שכנראה יהיה "הדבר הגדול הבא של האינטרנט": ישום תוכנות מחשבים כדי לאפשר למוצרי אלקטרוניקה שונים לתקשר ביניהם. בין הפלאים שהציגה לאחרונה סאן מיקרוסיסטמס - תנור שנותן הוראות בזמן הבישול ומקרר חכם שיודע לזהות כי חסרים לו ירקות ומסוגל להעביר הזמנה אלקטרונית לספק מקוון כדי שישלים את החסר.
lt/pgt

ltpgt
עבור מיקרוסופט, מדובר בפריצה לתחום שנשלט עד כה על ידי Wind River Systems ופאלם בארה"ב, ועל ידי פסיון באירופה. אחת הסיבות להיעדרותה מהתחום היא גודל התוכנות של מיקרוסופט, והעובדה שהן נחשבות לבלתי אמינות. סגן נשיא Wind River, קורט שאקר, מציין כי התוכנות של מיקרוסופט מגושמות ובלתי יעילות בסביבה ניידת. מוצרי התוכנה של Wind River משמשים במערכות רגישות כמו בלמים ידניים ומערכות ניתוב אלקטרוניות לרכב.
lt/pgt

ltpgt
עם זאת, מיקרוסופט הצליחה לשפר בשנה שעברה את תדמיתה השלילית בתחום המכשירים הניידים לאחר שהוציאה את גרסת ה-Windows CE והכניסה אותה לשימוש במחשבי כף היד שלה מסוג Pocket PC .
lt/pgt

ltpgt
נראה כי בכירי ענקית התוכנה סבורים כי העתיד נמצא בתחום התוכנה למכשירים ניידים, שכן הם הקימו קבוצה נפרדת, בראשות סגן נשיא החברה ביל ווייט, שעוסקת במחקר בתחום ומשתפת פעולה עם 450 יצרניות חומרה - עלייה של 125% לעומת ספטמבר. היקף הכנסותיה של הקבוצה עלה ב-300% במחצית השנה האחרונה, אם כי היא לא נכנסה לרשימת 20 החברות המובילות בתחום המערכות המובנות, רשימה שנערכה על ידי גרטנר דטאקווסט על בסיס הכנסותיהן של החברות ב-1999.
ltbgt
מנכ"ל סאן: מיקרוסופט תמשיך לקדם את Windows
lt/bgt
בתור כלי שיווקי, מתכוונת מיקרוסופט לנצל את התשתית הידועה לשימצה של מערכת ההפעלה Windows. כפי שהשתמשה בתוכנה לצורך קידום הדפדפן Explorer, כך היא מתכוונת להרחיב את היריעה על ידי הוספת תוכנה על פלטפורמה קיימת למכשירים ניידים. במיקרוסופט מדגישים כי המערכות המובנות במכשירים ניידים מסוגלות לעבוד יחד עם PC.
lt/pgt

ltpgt
מיקרוסופט וסאן שואפות לבנות מוצרי תוכנה שיתאימו לפלטפורמות הקיימות בשוק, אולם מנכ"ל סאן מיהר להזכיר בכנס כי מיקרוסופט נהגה עד כה לבנות את מוצריה בצורה שתאלץ לקוחות לקנות חבילת תוכנה שלמה, ואין כל סיבה לחשוב שענקית התוכנה לא תעשה זאת גם הפעם. בסאן טוענים כי התוכנה שלהם שונה, שכן היא מסוגלת לעבוד עם מוצרי התוכנה של חברות מתחרות במידה שהן פועלות בסביבת האינטרנט.
lt/pgt

ltpgt
בסאן מוסיפים כי החברה מפתחת תוכנות שיאפשרו שימוש בדואר אלקטרוני, מעבד תמלילים ושירותי מסחר אלקטרוני במכשירים שהם לא בהכרח ה-PC המוכר. אולם נראה שכפי שמיקרוסופט מתכוונת להשתמש בתוכנת Windows הקיימת כפלטפורמה ליישומים החדשניים, כך סאן מבססת את מוצרי התוכנה שלה על טכנולוגיית ג'אווה. בכנס בלאס וגאס הראו בכירי החברה כיצד ספקית אנרגיה היפותטית יכולה לעקוב אחרי היקף השימוש של לקוחותיה ובמקביל לבצע פעולות קנייה ומכירה בתוך דפדפן אינטרנט.
lt/pgt

ltpgt
אולם, למרות מאמצי שתי החברות להדגיש את השוני בין שתי התוכניות, נראה כי הן Microsoft.NET ו-Sun.ONE דומות זו לזו עד כדי שלוש אותיות בשמותיהן. כל אחת משתי החברות נלחמת על הבכורה במה שהשתיים רואות כעתיד טכנולוגיות התקשורת באלף השלישי. גם סאן וגם מיקרוסופט ימהרו להבטיח כי המוצרים של שתיהן יהיו ידידותיים לפלטפורמות תוכנה של חברות אחרות, אולם בפועל נראה כי מיקרוסופט תקדם את Windows וסאן את ג'אווה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully