וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יידחה גיוס של 1.3 מיליארד שקל לבזק - עקב השפל במחיר המניה

3.3.2001 / 18:53

בזק מבקשת לגייס את הסכום בתמורה להנפקה של 7% ממניותיה. הכסף מיועד למימון תוכנית הפרישה של כ-2,000 מהעובדים


ltpgt
מאת הדר חורש
lt/pgt

ltpgt
רשות החברות צפויה לדחות את גיוס ההון של בזק, לנוכח השפל במחיר המניה; בזק מבקשת לגייס כ-1.3 מיליארד שקל בתמורה להנפקה של 7% ממניותיה. הכסף שיגויס מיועד למימון תוכנית הפרישה של כ-2,000 מעובדי החברה, עליה הוסכם עם ועד העובדים במסגרת תוכנית התייעלות.
lt/pgt

ltpgt
מניית בזק נשחקה בכ-20% מאז הוחלט על ביצוע גיוס ההון, ומתחילת 2001 נשחק ערכה בכ-12%. מנכ"ל רשות החברות, ירון יעקובס, אישר אתמול כי הרשות בוחנת מחדש את מועד גיוס ההון, שכן מחיר המניה אינו מאפשר גיוס בהיקף המתוכנן.
lt/pgt

ltpgt
גיוס ההון אמור היה להתבצע כבר בסוף 2000, אך סחבת ומחלוקת לגבי סמכויות בין משרדי הממשלה גרמו לעיכוב ההנפקה: הממשלה היתה אמורה לסכם עם בזק על נוסח מסמך שנועד לתאר עבור המשקיעים מחלוקות בין הממשלה לחברה בעניין הבעלות על הנדל"ן שבזק עושה בהם שימוש. בזק טוענת כי הנכסים נמצאים בבעלותה, בעוד שהמדינה טוענת כי הם רק הושאלו לה.
lt/pgt

ltpgt
יעקובס הבהיר כי דחיית התוכנית לגיוס ההון לבזק אינה גורמת לעיכוב בהליכי ההפרטה של החברה, ובכוונתו לפרסם בקרוב הודעה רשמית המציעה את מניות ממשלת ישראל בבזק למשקיעים פרטיים.
lt/pgt

ltpgt
יו"ר ועד עובדי בזק, שלמה כפיר, אמר בתגובה כי דחיית גיוס ההון כתוצאה מירידת מחיר המניה הובאה בחשבון בעת שנחתם ההסכם, אך ועד העובדים יתנגד לכל דחייה בהפרטה. "לא נרשה את פתיחת שוק התקשורת לתחרות כל עוד לא הופרטה בזק", אמר כפיר ל"הארץ". הוא אמר כי אם לא תושלם ההפרטה, ימנעו העובדים את חיבורם של המתחרים החדשים בבזק, כגון חברת אופק העולם החדש, לרשת התקשורת הארצית. עוד אמר כי העובדים ימנעו את פינוי מספרי הטלפון עבור החברות החדשות.
lt/pgt

ltpgt
אופק מתכוונת להתחיל לפעול באוקטובר. אם בזק לא תופרט ועובדי החברה יממשו את איומיהם - לא תוכל אופק להתחיל לפעול.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully