וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק באגרת לערפאת: "ההצעות שהועלו במהלך המשא ומתן - אינן תקפות"

3.3.2001 / 18:53

לאחר ששוחח עם הנשיא בוש וסיכם עימו כי מסמך קלינטון אינו תקף יותר, מבהיר ברק לערפאת דברים דומים; "כיוון שהצד הפלסטיני בחר באלימות, תהליך השלום לא הניב פרט" כתב ברק באגרת


ראש הממשלה, אהוד ברק, שלח הערב איגרת ליו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, בה הוא מבהיר כי כל ההצעות שהועלו במסגרת ועידת קמפ דיוויד, שיחות וושינגטון ושיחות טאבה, אינן תקפות עוד.

עוד כתב ברק: "כיוון שהצד הפלסטיני בחר באלימות, תהליך השלום לא הניב פרי". גלי צה"ל דיווח שאיגרת בנוסח דומה נשלחה גם לראש ממשלת שבדיה, המחזיקה כרגע בנשיאות האיחוד האירופי.

האגרת של ברק לערפאת מצטרפת להודעה שנמסרה בימים האחרונים הן מהבית הלבן והן מצדו של ברק, לפיהן הצעות קלינטון ליישוב הסכסוך בין ישראל לפלסטינים כבר אינה העמדה הרשמית של הממשלה. ברק עצמו הבהיר עוד אתמול כי הרעיונות שעלו במהלך המו"מ עם הפלסטינים אינם מחייבים את הממשלה החדשה.

במכתב ששלח לנשיא ג'ורג' בוש, הסביר ברק כי הממשלה בראשותו השקיעה מאמץ עילאי כדי להביא קץ לסכסוך הישראלי פלסטיני, אולם מאמצים אלה לא נשאו פרי, בעיקר בשל היעדר נכונות מספקת לפשרות מצד ההנהגה הפלסטינית, דברי ברק.

ברק הזכיר במכתבו כי התהליך התבסס על הנחת העבודה שהתקבלה על כל הצדדים, "כי שום דבר אינו מוסכם עד אשר הכל מוסכם". ברק הביע תקווה כי תהליך השלום יימשך ועמו תימשך מערכת היחסים הייחודית בין ישראל לארה"ב.

קודם לכן לדברים, שוחח ברק עם הנשיא האמריקאי לשעבר, ביל קלינטון. השניים הסכימו על כך שהרעיונות שהועלו בחודשים האחרונים אינם מחייבים את הממשלה החדשה שתקום בישראל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully