וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הקונגרס יבדוק אחריות התקשורת על הבלאגן במערכת הבחירות

3.3.2001 / 18:53

לטענת הרפובליקנים, המדגמים המוטעים ששודרו בטלוויזיה פגעו בנתוני ההצבעה שגרמו לבלבול בתוצאות; בשבוע הבא ייערך דיון בנושא בהשתתפות מנהלי הרשתות; התקשורת שוב אשמה?

בארצות הברית לא מניחים לפרשת הבחירות לגווע. והפעם - אשמת רשתות הטלוויזיה בחוסר הבהירות שנוצר לגבי זהותו של הנשיא החדש. מנהלי הרשתות בארה"ב יעידו בשבוע הבא בפני הקונגרס על התחזיות המוקדמות והמוטעות שפירסמו בליל הבחירות לנשיאות, בדבר ניצחונו של המועמד הדמוקרטי, אל גור, בפלורידה.

לטענת חבר הקונגרס הרפובליקאי, בילי טאוזין, הרשתות השפיעו במידה רבה על הלך רוח של הציבור. במסיבת עיתונאים שכינס אמר טאוזין, כי נתונים מוטעים והרצון העז להיות הראשונים שיפסרמו את התוצאה הובילו לטיפול שגוי בתוצאות הבחירות בפלורידה, וככל הנראה השפיעו על המירוץ לנשיאות במדינות אחרות.

עם זאת, הדגיש טאוזין, שהחוקרים שבדקו את הטענה לא מצאו כל הוכחה להטעייה מכוונת במהלך שידורי הרשתות.

כזכור בערב הבחירות, הכריזו רשתות הטלוויזיה הגדולות: FOX. CNN, CBS, NBC, ABC ונוספות כי אל גור גבר על ג'ורג' בוש בבחירות, אולם כשעתיים לאחר מכן הן החלו לחזור בהן מהודעתן. במפלגה הרפובליקנית טענו כי הרשתות הכריזו על גור כמנצח עוד בטרם סגירת הקלפיות, וייתכן כי הכרזה זו השפיעה על התוצאות במדינות אחרות בארה"ב.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully