וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוודיה: מתחברים אלייך טוב יותר

3.3.2001 / 18:53

עובדים בתחום טכנולוגיית המידע? אולי שווה לכם לעבור לשוודיה. כך לפחות טוען סקר של חברת IDC אשר ממקם את המדינה כבעלת הכלכלה "המכוונת" ביותר לתחום ה-IT

שוודיה שמרה על מיקומה כמדינה בעלת הכלכלה המותאמת ביותר ל"טכנולוגיות המידע", כך על פי סקר של חברת IDC.

בסקר, ששמו IDC/World Times Information Society Index, או בקיצור ISI, עולה כי ארצות הברית ירדה מן המקום השני למקום הרביעי, מאפשרת לשתי מדינות סקנדינביות, נורווגיה ופינלנד לתפוס את המקום השני והשלישי בהתאמה. דנמרק, בריטניה, שוויץ, אוסטרליה, סינגפור והולנד ממלאות את הטבלה עד המקום העשירי.

סקר ה ISI מדרג את המדינות על ידי יכולתן להציע גישה וקליטה של מידע בכלל ומידע טכנולוגי בפרט. האינדקס עוקב אחר 55 מדינות אשר מהוות 97 אחוזים מהתל"ג העולמי ו 99 אחוזים מההוצאות הכספיות העולמיות בתחום טכנולוגיות המידע.

הדירוג מתבצע על ידי שקלול של ארבע קטגוריות בתחום התשתיות: המחשבים , המידע, האינטרנט והתשתית החברתית במדינה. המשקל אשר ניתן לקטגורית תשתית האינטרנט הגביר את חשיבותו השנה, זאת בשל העובדה שהשנה התחברו לרשת האינטרנט מעל ל 100 מיליון איש ברחבי העולם.

מן הסקר עולה כי שלוש המדינות בעלות אחוז החיבור הגבוה ביותר של תושביה לאינטרנט הן: שוודיה, סינגפור ואוסטרליה.

ארצות הברית מדורגת במקום הראשון בקטגורית תשתית המחשבים כשאחריה סינגפור ואוסטרליה. קטגוריה זו משוקללת על ידי חישוב מספר המחשבים המותקנים במדינה, הוצאות על חומרה ותוכנה ומשלוח מחשבים.

המדינות בעלות תשתית המידע הגבוהה ביותר הינן: טיוואן, הולנד ודנמרק, כשארצות הברית מדורגת רק במקום התשיעי. קטגוריה זו מכילה את כמות מכשירי הרדיו, הטלוויזות, הפקסים והטלפונים האלחוטים במדינה, עלות שיחת טלפון ורמת תקלות רשת הטלפוניה במדינה.

נורווגיה, הונג קונג ויפן הינן בעלות רמת התשתית החברית הגבוהה ביותר. כשארצות הברית ממוקמת רק במקום ה 17 בקטגוריה זו. שקלול הנתונים כאן מתבצע על ידי בדיקת החופש העיתונאי במדינה, אחוז קריאת העיתונים במדינה, חופש חברתי ואחוז הלומדים בבתי ספר במדינה.

על פי IDC ככל שהאינטרנט מתרחק ממודל ממוקד מחשב PC, מדינות אשר מאפשרות שיטות גישה מתקדמות לאינטרנט בעיקר באמצעות טלפונים אלחוטיים, יוכלו לשפר את מעמדם בדירוג ISI.

בריטניה שיפרה את מעמדה בדירוג וקפצה מהמקום ה-12 בשנה שעברה למקום השישי, בעיקר בשל קצב הגידול המהיר בתחום הטלפונים האלחוטיים. דרום קוריאה ומלזיה שיפרו אף הן את מעמדן בדירוג בשל השימוש הגובר בטלפונים אלחוטיים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully