וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי חברת ניסקו מוצרי חשמל הגישו ערעור על שומת מס של 28 מיליון שקל

3.3.2001 / 18:53

בערר שהגישו, באמצעות עו"ד פיני רובין ממשרד י.גורניצקי, טענו השניים כי המס שעליהם לשלם עבור 94' אינו עולה על מאות אלפי שקלים בלבד


ltpgt
מאת אסף ברגרפרוינד
lt/pgt

ltpgt
אריה קדרון ויצחק ניצן, הבעלים של חברת ניסקו מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, עירערו אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב על שומה אישית של הכנסותיהם ל-94'. השומה שנקבעה לכל אחד מהשניים חושבה על פי הכנסה של 55 מיליון שקל לכל אחד. לטענת פקיד השומה למפעלים גדולים באגף מס הכנסה, על כל אחד מהם לשלם עבור הכנסותיו כ-28 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
בערר שהגישו, באמצעות עו"ד פיני רובין ממשרד י.גורניצקי, טענו השניים כי המס שעליהם לשלם עבור 94' אינו עולה על מאות אלפי שקלים בלבד. לטענת רובין, השומה הגבוהה שהוטלה עליהם נובעת מעסקת החלפת מניות שביצעו מחברת ניסקו יבוא חשמל ואלקטרוניקה לחברת ניסקו מוצרי חשמל ואלקטרוניקה (שתי החברות נמצאות בבעלותם).
lt/pgt

ltpgt
העסקה נחתמה ב-1 בינואר 94', היום שבו נכנס לתוקפו סעיף 410ב(א) לפקודת מס הכנסה שהחליף את הוראות סעיף 95 הקובע את הקריטריונים לפטור מרווח הון. לטענת מס הכנסה, אין העסקה זכאית לפטור כזה מכיוון שאינה עונה על הקריטריונים החדשים.
lt/pgt

ltpgt
ואולם, לדברי עו"ד רובין, יש אי בהירות לגבי המצב החוקי שהיה קיים ביום חתימת העסקה, לאור ניסוח לא ברור של מועד הכניסה לתוקף של סעיף 410ב(א). לטענת עו"ד רובין, נוצר מצב שבו ביום העסקה היו בתוקף סעיף 410ב(א) לפקודת מס הכנסה וכן סעיף 95 לפקודה - שעל פיו כן זכאית העסקה לפטור מרווח הון.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully