וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליקום נרשמה למסחר בת"א ע"מ להימנע מלפרסם תשקיף בעברית

3.3.2001 / 18:53

חוקי רשות ני"ע מחייבים חברה שרוכשת חברה ישראלית בעלת יותר מ-35 בעלי מניות ישראליים בפרסום תשקיף בעברית


ltpgt
אתמול הודיעה חברת פוליקום האמריקאית כי תנצל את התיקון של הבורסה, לפיו חברה שמניותיה נסחרות בחו"ל תוכל לרשום את מניותיה בבורסה בישראל (רישום כפול), ותרשום את מניותיה למסחר בת"א. לכאורה מדובר בהישג - חברה שנסחרת בארה"ב, בבורסת הנאסד"ק, לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר, בוחרת לרשום את מניותיה בישראל, אולם מסתבר שההחלטה על הרישום לא התקבלה משיקולי סחירות או משיקולים שונים שעשויים להיטיב עם מניות החברה.
lt/pgt

ltpgt
עו"ד שירי שחם, ממשרד יגאל ארנון המייצג את פוליקום בארץ, מסבירה כי ההחלטה על רישום המניות התקבלה עקב הצורך להשלים את רכישת חברת אקורד הישראלית (פוליקום רכשה את אקורד הישראלית תמורת 339 מיליון דולר בדצמבר האחרון).
lt/pgt

ltpgt
לדבריה, חוקי רשות ני"ע מחייבים כל חברה שרוכשת חברה ישראלית בעלת יותר מ-35 בעלי מניות ישראליים בפרסום תשקיף בעברית (בעקבות תיקון שהתקבל בחודשים האחרונים ל.כ). והרישום למסחר בישראל פוטר את החברה מלפרסם תשקיף ודיווחים לבורסה בעברית. "עצם העובדה שהרישום הכפול הינו פעולה פשוטה, הביאה את החברה לבצע מהלך זה", אמרה שחם.
lt/pgt

ltpgt
מדברי עו"ד שחם עולה כי במידה שרשות ני"ע היתה פוטרת את פוליקום מלפרסם תשקיף בעברית (מה שהיא אינה יכולה לעשות במסגרת התקנות הקיימות), החברה כלל לא היתה מעלה על דעתה לרשום את מניותיה בבורסה. לדבריה, גם תהליך מחיקת החברה מהמסחר בבורסה אינו כה מסובך, אך החברה לא מתכוונת לעשות כך בעתיד.
lt/pgt

ltpgt
עופר שמחוני, דובר הבורסה לני"ע, אומר כי הבורסה לא תשים מחסומים בפני אף חברה, ותברך כל חברה שתרצה לרשום את מניותיה למסחר בת"א, מכל שיקול שעולה על דעתה. שמחוני מציין כי הכוונה היא להקל על החברות ולהגדיל את היצע החברות האיכותיות בבורסה בת"א.
ltbrgt
lt/bgtמחוץ למדד המעו"ףltbgt
סוגייה מעניינת שתיווצר בעקבות רישומה של פוליקום למסחר בת"א היא שהמניה לא תוכל להיכנס למדד המעו"ף, זאת משום שעל המניה חלים חוקי המס שחלים על כל המניות הזרות (מדובר במס על רווחי הון), ומשום שעל מדד המעו"ף נסחרות גם אופציות מעו"ף - לא ניתן לצרפה למדד זה.
lt/pgt

ltpgt
לעומת זאת, המניה כן תיסחר במדד ת"א 100, מה שיגרום לחוסר מתאם בין ביצועי מדד המעו"ף למדד ת"א 100. עד היום כל החברות בעלות שווי השוק הגדול ביותר שנכללו במדד המעו"ף נכללו גם במדד ת"א 100, והיוו את עיקר משקלו - מכאן המתאם בין המדדים. אולם, במצב שנוצר, שווי השוק הגבוה של פוליקום (ה-5 בגודלו מבין המניות בבורסה בת"א) יגרום לה להיות בעלת השפעה רבה על מדד ת"א 100, אך ללא שום השפעה על מדד המעו"ף.
lt/pgt

ltpgt
לשם המחשה, מניית פוליקום שנסחרה בחודש אוקטובר 2000 במחיר של כ-70 דולר, נסחרת היום במחיר של כ-33 דולר. ירידה זו, של כ-50% במניה היתה גורמת לירידה של כ-4.5% במדד ת"א 100 בתקופה זו, בעוד מדד המעו"ף לא היה מושפע כלל ממנה.
lt/pgt

ltpgt
גיורא סרצ'ינסקי, מנהל המחלקה הכלכלית של אילנות בטוחה, אומר כי אכן יווצר חוסר מתאם בין ביצועי מדד המעו"ף למדד ת"א 100, דבר שיורגש במיוחד במצב של תנודות חדות במניית פוליקום. סרצ'ינסקי מעריך כי בעיה זו אינה מהותית למשקיעים.
lt/pgt

ltpgt
בעיה זו אמורה להיפטר כאשר ברשויות המס יבטלו את מס רווחי ההון המוטל על השקעה במניות זרות. צעד זה, שלדברי מקורות בבורסה בת"א מקובל על רשויות המס, יגרום למעבר של מניית פוליקום להיסחר במדד המתאים לשווי השוק שלה - מדד המעו"ף.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully