וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר לאן?

3.3.2001 / 18:53

להערכת הגופים הכלכליים השקל עשוי להמשיך להתחזק


ltpgt
יום המסחר הנוכחי בדולר הוכיח שוב כי השקל הינו מטבע חזק בקנה מידה עולמי. השקל רשם היום ייסוף של 0.5%, או 2 אגורות, ושער החליפין של הדולר עומד על רמה של 4.1150 שקלים. רק לפני שבוע, שבועיים הזהירו אותנו הגופים הכלכליים כי בחירתו של אריאל שרון לראשות הממשלה תגרום לפיחות חד בשקל, ולא מעט נקבו במחיר של 4.30-4.20 שקלים לדולר.
lt/pgt

ltpgt
אזהרות אלו הביאו משקיעים רבים, מהארץ ומחו"ל, לרכוש דולרים ואכן שערו של הדולר עלה מתחילת השנה בכ-10 אגורות עד לרמה של 4.1550 שקלים. אולם, מסתבר כי השקל לא אמר את המלה האחרונה, כך שהפיחות שנרשם מתחילת השנה אינו מגמה מתמשכת, לפחות לא לפי ימי המסחר האחרונים.
lt/pgt

ltpgt
את חוסנו של השקל ניתן להסביר בהיצע הדולרים הגדול שעדיין קיים בשוק שמקורו בגיוסי כספים של החברות הישראליות בחו"ל. בבנק לאומי מסבירים גם כי פער הריבית בין השקל לדולר שהתרחב לאחר שתי הורדות הריבית של 0.5% בארה"ב, תומך גם הוא בשקל.
lttablegtlttrgtlttdgt
ltimg src="/ibo/images/graphs/dolar_090201.gif"gt
lt/tdgtlt/trgtlt/tablegtltp class="article1"gt
אולם, מסקירותיהם השבועיות של הגופים הכלכליים עולה כי שני גורמים ישפיעו בעתיד הקרוב על המסחר בדולר, ושניהם קשורים לאריאל שרון ולממשלתו. הגורם הראשון הוא אופי הממשלה שירכיב שרון - ממשלה ימנית צרה תביא לעליית מדרגה בדולר, ואילו ממשלת אחדות עשויה לגרום להתחזקות נוספת של השקל.
lt/pgt

ltpgt
הגורם השני הוא המשימה של ממשלת שרון - העברת תקציב המדינה לשנת 2001 עד לסוף חודש מארס. במידה שהממשלה תיתקל בקשיים בנושא זה, ייתפש הדבר כחולשה שעשויה ליצור ביקושים לדולר ופיחות.
lt/pgt

ltpgt
בכל מקרה, לפי המסחר בדולר, נראה כי המשקיעים מאמינים כי תוקם ממשלת אחדות. המשקיעים שהצטיידו בדולרים לפני הבחירות החליטו היום להיפטר מהם, זאת לאחר שנראה כי לא צפוי פיחות בימים הקרובים.
lt/pgt

ltpgt
בבית ההשקעות אקסלנס מעריכים כי השקל עשוי להמשיך להתחזק השבוע, זאת על רקע המרות סוף החודש של החברות היצואניות. מצד שני, ברמות אלו של הדולר ישנם ביקושים, כך שנראה כי הדולר ימשיך לנוע השבוע בטווח מחירים של 4.15-4.10 שקלים.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully