וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לים בכירים בארה"ב מתנגדים להסכם סחר חופשי עם ירדן

3.3.2001 / 18:53

ההתנגדות היא לסעיף בהסכם המטיל סנקציות כלכליות על ירדן אם תפר זכויות עובדים; על ההסכם חתם ממשל קלינטון לאחר חתימת הסכם השלום עם ישראל


ltpgt
קבוצה של מנכ"לים בכירים של יצואניות המובילות בארה"ב הביעו התנגדות לחתימת הסכם סחר חופשי עם ירדן מאחר שההסכם טומן בחובו סנקציות כלכליות על ירדן אם זו תפר זכויות עובדים. קבוצת החברות שבראשן מנכ"לי בואינג, קאטרפילר ומוטורולה הודיעו כי הם מוכנים לאמץ את ההסכם אם סעיף זכויות העובדים יוצא ממנו.
lt/pgt

ltpgt
מטרת סעיף זכויות העובדים הוא למנוע העסקת ילדים ועבודה לאורך שעות מרובות ללא חופשות וללא זכויות סוציאליות. על ההסכם חתם ממשל קלינטון כחלק מההטבות שהובטחו לממשל הירדני לאחר חתימת הסכם השלום עם ישראל.
lt/pgt

ltpgt
"כולנו באותה סירה", אמר קאל כוהן, מייצגם של היצואניות הגדולות, והדגיש כי לא ייתכן הסכם שלא מתאים לכולם באותה מידה. לא מעט מנכ"לים הביעו תרעומת על אופיו של הסכם זה. "הסכם אמור להביא לצמיחה כלכלית, מה הקשר בין זה לזכויות עובדים?", שאלו בפליאה הבכירים.
lt/pgt

ltpgt
עם החלפת הממשל בארה"ב המנהלים הבכירים בחברות היצואניות הגדולות החלו להפעיל לחץ על הממשל החדש שזה ידאג, לפחות בשלב הראשון, לא לקשור בין זכויות עובדים לסחר החופשי. להערכתם השמירה על הזכויות צריכה לבוא ברצון ולא בכפייה.
lt/pgt

ltpgt
הדמוקרטים בבית המחוקקים, שהביאו את ההסכם מלכתחילה, מתנגדים לשינוי בו מאחר שהוא עלול לתת לגיטמיציה למדינות עולם שלישי הסוחרות עם ארה"ב לנצל עובדים ולהפר זאת זכיותיהם.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully