וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית המחשבים דל עומדת לקצץ בהוצאות; הערכה: תפטר 4,000 עובדים

3.3.2001 / 18:53

הצעד ייצא לפועל לנוכח החולשה בשוק המחשבים ונתוני המכירות החלשים; דובר החברה מכחיש כי יהיו פיטורים


ltpgt
לנוכח החולשה בשוק המחשבים ונתוני המכירות החלשים, יצרנית המחשבים הגדולה DELL (דל) עומדת בפני תוכנית קיצוץ משמעותית בהוצאות. על פי הערכות, תוכנית זאת תכלול, לראשונה ב-16 שנות קיומה, גם קיצוץ משמעותי בכוח האדם.
lt/pgt

ltpgt
בחברת המחשבים הופץ לאחרונה מזכר בקרב המנהלים הבכירים הקורא להם להכין את מחלקותיהן לקיצוץ של 10%-8% בהוצאות. קיצוץ זה הוא אחד מהצעדים להתמודדות עם ההאטה במכירות המחשבים בעולם.
lt/pgt

ltpgt
ראוי לציין כי החברה כבר תקופה ארוכה עושה מאמצים לקצץ בהוצאות מיותרות. דל הודיעה לא מכבר כי אינה מגייסת עובדים חדשים. בנוסף, מזכר שהופץ בין העובדים אסר על ביצוע נסיעות בעולם שלא לצרכי מכירות. כמו כן הודיעה החברה על צמצום מסוים בהוצאות השיווק.
lt/pgt

ltpgt
בחודש שעבר, כשהודיע מנכ"ל החברה, מייקל דל, כי החברה לא תעמוד בתחזיות הרווח לרבעון שהסתיים ב-2 בפברואר, הוא ציין גם כי ייתכנו קיצוצים בעלויות על מנת לעמוד ברווחיות. "נעשה את הצעדים הדרושים על מנת להסתגל לתנאי השוק הנוכחיים ועל מנת להישאר תחרותיים בענף", אמר אז דל.
lt/pgt

ltpgt
עובדים בחברה ואנליסטים מאמינים כי הקיצוצים עלולים להוביל לפיטוריהם של עד 4,000 עובדים, כ-10% מכוח האדם בחברה, כבר בתחילת שבוע הבא. בחברת המחשבים נהוג לדרג את העובדים על פי יעילותם בסולם של 5-1, ועובדים אשר באופן עקבי מקבלים ציון נמוך, מוחלפים. העובדים מעריכים כי שיטת דירוג זו תטווה את הדרך לפיטורים הקרבים.
lt/pgt

ltpgt
דובר דל סירב להתייחס לנאמר לעיל וטען כי אינו יודע על צעדי קיצוץ משמעותיים שילוו בפיטורים.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully