וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחות השלום בקולומביה נכנסו ליומן השני

3.3.2001 / 18:53

מתקיימות בשטח שבשליטת המורדים ומעידות על רצונו העז של הנשיא לשמר את הסכם השלום המקרטע; המאבק במדינה נמשך 37 שנה; ארה"ב עוקבת בדריכות עקב הקשר ההדוק בין המורדים לעסקי הסמים

בקולומביה נכנסו ליומן השני השיחות בין נשיא המדינה, אנדרס פסטרנה, למנהיג קבוצת המורדים הגדולה במדינה, מנואל מרולנדה. מטרת השיחות היא להביא לשימורו של הסכם השלום בין המשטר למורדים. הנשיא תיאר את פגישתו הראשונה עם מרולנדה, שערכה שמונה שעות, כ"פורה". מרולנדה עצמו אמר כי הוא "מאוד מרוצה" מהפגישה.

השיחות נערכות בכפר קטן בדרום המדינה בשם לוס פאזוס, הנמצא בשליטת המורדים, ושמאובטח על ידי מאות שוטרים. עשרות שוטרים מקיפים את הנשיא עצמו ומאות אחרים את כבישי הגישה לאתר השיחות. מומחים אומרים כי העובדה שהנשיא בילה את הלילה הראשון באיזור הנשלט על ידי המורדים ותחת אבטחתם מעידים עד כמה הוא רוצה לבסס את הסכם השלום המקרטע. פסטרנה מבקש להשיג ויתורים של המורדים בכדי ליצור בסיס רחב של תמיכה בעם לשיחות השלום.

הלחימה בין הממשל למורדים במדינה נמשכת כבר 37 שנים, וגובה מחיר דמים של 3,000 קורבנות מדי שנה. השיחות מעוררות עניין רב גם בארה"ב, שכן ארגוני המורדים לפלגיהם השונים מתבססים על רווחים מעסקאות סמים והממשל בוושינגטון שם לו למטרה להילחם בתעשיה הזו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully