וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו עלא: התעלמות שרון מהבנות טאבה תביא לאווירה רעה

3.3.2001 / 18:53

ראש המועצה המחוקקת הפלסטינית הגיב על הודעות אהוד ברק וג'ורג' בוש כי סיכומי המו"מ בטאבה והצעת קלינטון, אינם תקפים; ביילין: ברק וקלינטון לא מוסמכים לבטל את החלטת הממשלה

ראש המועצה המחוקקת הפלסטינית, אבו עלא, אמר היום כי הבנות טאבה מחייבות את ממשלת שרון, וכי אם ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, יתעלם מן ההבנות, "יביא הדבר לאווירה רעה, ולא לשלום", כך נמסר הבוקר בגלי צה"ל.

אבו עלא אמר את הדברים בתגובה להצהרות נשיא ארצות הברית, ג'ורג בוש, וראש הממשלה המכהן, אהוד ברק, שהודיעו כי ההבנות אליהן הגיעו ישראל והפלסטינים עד כה, וכן הצעת קלינטון לישוב הסיכסוך, אינם מחייבים את ממשלתו של שרון, ואינם תקפים עוד. בליכוד הביעו שביעות רצון מן ההודעות.

במכתב שכתב ברק לבוש, ציין ראש הממשלה המכהן כי השיחות בין ישראל לפלסטינים התבססו על הנחת העבודה כי "שום דבר לא מוסכם עד שהכל מוסכם". בשיחה מוקדמת יותר בין ברק לביל קלינטון, הסכים נשיא ארצות הברית לשעבר עם עמדתו של ברק.

השר יוסי ביילין מתח היום ביקורת על מכתבו של ברק, ואמר כי "הממשלה היא זו שהחליטה לקבל את הצעת הגישור של קלינטון, עם הסתייגויות, ולכן ראש הממשלה, וגם הנשיא קלינטון, אינם מוסמכים לבטל בעצמם את החלטת הממשלה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully