וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל 1,300 מפוטרים בתעשיית ההיי-טק בחודשיים האחרונים

3.3.2001 / 18:53

אתמול הודיעה נייס על כוונתה לפטר 220 עובדים; ספיאנס פיטרה כמאה מעובדיה בחודשיים האחרונים; כמות המפוטרים - כשליש מהמחסור בענף


ltpgt
בחודשיים האחרונים פוטרו בתעשיית ההיי-טק הישראלית, על פי נתוני TheMarker.com, יותר מ-1,300 עובדים. המפוטרים אינם רק פליטים של חברות הדוט.קום וחברות סטארט אפ שלא הצליחו להשלים גיוסי הון. גלי הפיטורים התרחבו וכעת הם פוגעים גם בחברות סטארט אפ חזקות, עם משקיעים מבטיחים, ובחברות הגדולות והמבוססות, אלו שנתפשו עד לאחרונה כמקום עבודה בטוח ויציב.
lt/pgt

ltpgt
חברת RUSure, אותה הקים יוסי ורדי, פיטרה בנובמבר כ-20 מעובדיה. החברה הודיעה לפני מספר ימים לכ-7 מתוך 17 העובדים בחברה על הפסקת העסקתם. כעת נשארו 10 עובדים בלבד.
lt/pgt

ltpgt
זו אינה החברה היחידה בה מושקע ורדי שפיטרה עובדים בחודשיים האחרונים - חברת טק אימג' (TechImage), שמנתה בשיאה כ-40 עובדים, פיטרה במהלך חודש נובמבר כ-10 עובדים ושינתה את המודל העסקי שלה. אך צעדים אלה לא עזרו בשיקום החברה, ובמהלך ינואר פוטרו כ-15 עובדים נוספים. החברה הצליחה לגייס כ-2 מיליון דולר מבעלי המניות בחברה ומתאגיד בנקאי בינלאומי כהלוואת גישור, ומנעה את סגירתה.
lt/pgt

ltpgt
גם הסטארט אפ אוראיוס, שניסה לצמצם בהוצאותיו על ידי פיטורי 10 מעובדיו, נסגר לאחרונה ו-25 העובדים שנשארו - פוטרו.
ltbrgt
lt/bgtגם חברות גדולות מפטרותltbgt
רק היום הודיעה נייס על כוונתה לפטר 220 מעובדיה, פיטורים אלה מצטרפים לפיטורים בחברות גדולות ומבוססות נוספות.
lt/pgt

ltpgt
בחודש ינואר, שתיים מחברות הטלקום הגדולות בעולם, לוסנט ונורטל , החליטו על סגירת מרכזי פיתוח בישראל.
lt/pgt

ltpgt
200 העובדים של שתי החטיבות - חטיבת ארמון נטוורקס של נורטל, וחטיבת ווייבאקסס של לוסנט - קיבלו הודעות כי הפעילות בה הם עוסקים אינה נמצאת עוד בליבת העסקים של החברות, ולכן אין עוד צורך בהמשך שירותיהם והם מפוטרים.
lt/pgt

ltpgt
חברת ספיאנס פיטרה בחודשיים האחרונים כמאה מעובדיה. פיטורי העובדים הם חלק מהשלכות המשבר אותו עוברת החברה בתקופה האחרונה.
lt/pgt

ltpgt
כמות המפוטרים הגדולה מהווה כשליש מהמחסור המוערך בשוק ההיי-טק. היקפי המחסור שנויים במחלוקת, אך רבים מעריכים כי כיום חסרים בין 3,000 ל-4,000 עובדים בתעשייה.
lt/pgt

ltpgt
פול צוקר, מנכ"לית חברת ההשמה נישה, אמרה היום כי למרות הפיטורים הרבים בענף היא עדיין שומרת על אופטימיות, ומאמינה כי בקרוב השוק יתאזן: "עצוב לראות מה קורה לתעשייה הזו, שהיתה עד לא מזמן בשיא פריחתה. היום יש מעין נסיגה - החברות שקולות וזהירות יותר".
lt/pgt

ltpgt
צוקר מוסיפה כי עדיין נמשך הביקוש הרב למהנדסי אלקטרוניקה ותוכנה. בוגרי מרכזי ההדרכה, בעלי ההכשרה במקצועות האינטרנט, הם אלו הנתקלים בקשיים.
lt/pgt

ltpgt
בכירה נוספת באחת מחברות ההשמה העריכה את היקפי הפיטורים בחודשיים האחרונים ב-1,300. להערכתה, כ-50% מהמפוטרים בחודשיים האחרונים השתלבו בחברות אחרות לאחר שפוטרו.
lt/pgt

ltpgt
לדבריה, המגזר הבעייתי הוא של עובדים מעל גיל 40, המתקשים במציאת מקום עבודה חדש לאחר שפוטרו. בנוסף, ציינה הבכירה כי לא ניתן לחוש בצמצום המחסור, וכי עדיין קיימות משרות רבות שאינן מאוישות.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully