וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופשה ללא תשלום של 215 עובדי לשכת מארגני התיירות הוארכה בחודש

3.3.2001 / 18:53

בתקופת החל"ת העובדים מקבלים דמי אבטלה מביטוח לאומי


ltpgt
ltbgt
מאת עירית רוזנבלום
lt/bgt
משרד העבודה והרווחה אישר חל"ת (חופשה ללא תשלום) והכשרת עובדי התיירות הנכנסת, חברי לשכת מארגני התיירות, בחודש נוסף על שלושת החודשים האחרונים.
lt/pgt

ltpgt
מנכ"ל הלשכה, עמי אתגר, מעריך שהאישור יוארך עד ל-3 חודשים נוספים. הוא אמר כי "הפעולה הזו הכרחית, מכיוון שאחרת עובדים יפוטרו ויש סכנה שכשתימצא עבודה - לא יהיה מי שיבצע אותה".
lt/pgt

ltpgt
בתקופת החל"ת העובדים מקבלים דמי אבטלה מביטוח לאומי. יחסי עובדי-מעביד נשמרים בתקופה זו וכך גם גם הזכויות הסוציאליות. כמו כן, לשכת מארגני התיירות עורכת קורסים מקצועיים והשתלמויות.
lt/pgt

ltpgt
עלותם הכוללת של הקורסים ל-6 חודשים, שאמורים להיות ממומנים על ידי הלשכה ומשרד התיירות, היא כ-500 אלף שקל. בינתיים מממנת הלשכה את הקורסים בעצמה מכיוון שתקציב המדינה ל-2001 עדיין לא אושר.
lt/pgt

ltpgt
בפרוץ המשבר, באוקטובר 2000, הועסקו כ-1,050 עובדים ב-80 החברות המאוגדות בלשכת מארגני התיירות. מאז, פוטרו כ-315 עובדים, כ-215 שוהים בהכשרה מקצועית במסגרת חל"ת וכ-120 נמצאים נמצאים בחופשה. שכרם של כ-400 העובדים שנשארו במשרדים קוצץ בעקבות צמצום ימי העבודה.
lt/pgt

ltpgt
לדברי אתגר, התחזית למחזור העסקים של חברי הלשכה מסידורי קרקע עבור התיירים, ב-2001, היתה 527 מיליון דולר. בעקבות האירועים יצטמק המחזור לכ-175 מיליון דולר בלבד - ירידה של 60% עד 70%. אם יחול שיפור במצב המדיני-ביטחוני, המחזור עשוי להגיע לכ-300 מיליון דולר, והחברות משמרות את רמת כוח האדם המקצועי בהתאם לסכום זה. לדבריו, "רק יציבות ביטחונית תשפר את תנועת התיירות".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully